Sponsring, bra/dålig deal? Ska jag satsa?

Tobbe_jonsson
19 januari 2014 · 4 Inlägg

Tja, blir nog ett rätt virrigt inlägg detta..
Har iaf en Golf IV r32 och har kört med orginalljudet ett tag men tröttnat på det, så var inne hos den lokala ljudkillen och snackade lite om vad jag var ute efter, provlyssnade lite och snackade lite skit.
Kom fram till en spec och började snacka pris, blev då erbjuden att betala ca 40% av hans priser (som redan är bra mot andra ställen som säljer samma grejer) mot att jag åker med dekal i rutan och ställer upp på ett par/3 träffar under året för hans räkning (han betalar bensinpengar/ev boendekostnad).
Har byggt ljud tidigare så vet att jag kan bygga så att det låter bra, men bu ska man ju fungera som lite reklampelare med. Låter detta som en okej deal tkr ni?
Några tips/tankar? Har inte skrivit något än utan har månaden ut innan jag ska ge besked.

/Tobbe
Håller till utanför Vetlanda

xc_70
19 januari 2014 · 485 Inlägg

absolut bara o köra

Audi a6 quattro pickup "STANCE RISE OF EVIL" (1998)
Volkswagen Caddy "Insane" (2005)
Audi avant 2,0tdi "Insane" (2008)
Mickius
19 januari 2014 · 4 670 Inlägg

Kör på!

mejmotorsport
19 januari 2014 · 366 Inlägg

Det låter bra så gör det du.

Putte1
19 januari 2014 · 559 Inlägg

Tobbe_jonsson skrev:
Tja, blir nog ett rätt virrigt inlägg detta..
Har iaf en Golf IV r32 och har kört med orginalljudet ett tag men tröttnat på det, så var inne hos den lokala ljudkillen och snackade lite om vad jag var ute efter, provlyssnade lite och snackade lite skit.
Kom fram till en spec och började snacka pris, blev då erbjuden att betala ca 40% av hans priser (som redan är bra mot andra ställen som säljer samma grejer) mot att jag åker med dekal i rutan och ställer upp på ett par/3 träffar under året för hans räkning (han betalar bensinpengar/ev boendekostnad).
Har byggt ljud tidigare så vet att jag kan bygga så att det låter bra, men bu ska man ju fungera som lite reklampelare med. Låter detta som en okej deal tkr ni?
Några tips/tankar? Har inte skrivit något än utan har månaden ut innan jag ska ge besked.

/Tobbe
Håller till utanför Vetlanda

Det är vad du kan räkna med i dagens läge om du blir sponsrad. Ingen ger bort grejor gratis utan att man får motprestera och åka på många om inte alla event som äger rum.

Sponsring låter mer glamouröst än vad det är, det krävs vilja och massor med slit i gengäld.

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
TomBjorklund VAGIS Car Club
19 januari 2014 · 1 093 Inlägg

Sen när det gäller sponsring, har erfarenheter med mig från andra sammanhang än just bilrelaterad, men se till att ni faktiskt arbetar ner något på ett papper, så att det finns tydliga spelregler för vad han ska stå för och vad din motprestation är.

Då finns förmodligen chansen att du har en en sponsor i alla byggen framöver wink

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Tobbe_jonsson
19 januari 2014 · 4 Inlägg

Första "riktiga" för mig så frågar runt efter åsikter / råd och skallen går på högvarv :p

TomBjorklund VAGIS Car Club
19 januari 2014 · 1 093 Inlägg

Så länge ni gör klart och tydligt, helst skriftligt, på vad ni kräver av varandra så kommer det nog gå fint! Brukar kunna ge båda parter en hel del om man sköter det snyggt! Lycka till!

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Tobbe_jonsson
19 januari 2014 · 4 Inlägg

Någon som bor i närheten (vad som är nära får du avgöra sj) av vetlanda/Skirö?

TomBjorklund VAGIS Car Club
20 januari 2014 · 1 093 Inlägg

vad tänkte du på då? bor åt pipan i och för sig... ^^

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Cadillac_The_King
20 januari 2014 ·

Tobbe_jonsson skrev:
Någon som bor i närheten (vad som är nära får du avgöra sj) av vetlanda/Skirö?

Jag bor i bankeryd är inte långt till Vetlanda dårå?

Lowpass
20 januari 2014 · 1 224 Inlägg

Klart du ska köra på det!

i-vtec Do you?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang