3165
Sök

Baslådan Drar Mkt Batteri Hjääälp!!!

3 Inlägg
29 januari 2014
Trådstartare
Tja som rubriken lyder, har en baslåda med slutsteg och kondensator inkopplad av en snubbe som jobbar med sånt shit.. problemet är att den drar för mkt ström, man vågar inte spela upp musik medans bilen är avstängd.. vad borde jag göra?

Läste att man borde byta ut generatorn, stämmer det??
batteriet är nytt och kraftfullt köpt för 1500:-

vissa säger att man ska ta ström ifrån stereon och inte från batteriet.. btw kan inte så mkt om bilar, skulle va tacksam om ni kunde hjälpa mig!!

och BtW: hur kan jag fixa så högtalarna ger renare ljud?

559 Inlägg
29 januari 2014
uMadBrah skrev:
Tja som rubriken lyder, har en baslåda med slutsteg och kondensator inkopplad av en snubbe som jobbar med sånt shit.. problemet är att den drar för mkt ström, man vågar inte spela upp musik medans bilen är avstängd.. vad borde jag göra?

Läste att man borde byta ut generatorn, stämmer det??
batteriet är nytt och kraftfullt köpt för 1500:-

vissa säger att man ska ta ström ifrån stereon och inte från batteriet.. btw kan inte så mkt om bilar, skulle va tacksam om ni kunde hjälpa mig!!

och BtW: hur kan jag fixa så högtalarna ger renare ljud?

Hej
Vad har du för grejor och vad har du för Ah på ditt batteri?
Ta ström ifrån stereon det får du nog utveckla lite?

Strömkabel ifrån batteri till kondensator vidare ifrån kondensator till steg ska du ha.
har ni bara kopplat på plus på batteriet inte någon mer minus? om vi börjar med att du ska alltid lägga på lika mycket belastning åt båda håll alltså lägger du på 20mm2 +kabel ska du lägga på 20mm2 på minus sidan av batteriet och jorda det.
Har du inte gjort det gör det!

men som sagt berätta vad du har för grejor först.

Med vänlig hälsning, Putte

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

Sök