16" eller 17" på min opel?

Bizi
22 april 2007 · 30 Inlägg

Kör en Opel Astra kombi 2001 och undrar vad som ser bäst ut. innan jag rusar iväg och köper fälgar.
vill ju att det ska se bra ut i förhållande till bromsskivorna. för dom tänker jag inte byta wink störst är bäst tänkte jag först men jag tänkte om. så ja, vad tycker ni? räcker det med 16"?

//Bizi
mondeofin
22 april 2007 · 217 Inlägg

17" skulle nog se snyggt ut tror jag:D

Honda CR-V (2011)
ludde__mannen draminbil.nu
22 april 2007 · 1 382 Inlägg

17" är ju inget "extremt" alls så risken för att bromsarna ser "mesiga" ut är nog inte så stor..

Bizi
22 april 2007 · 30 Inlägg

nä det är ju inget extremt med 17" men eftersom Astran trots allt är en ganska så liten bil så... ja man undrar ju. wink

//Bizi
_Widde_
22 april 2007 · 149 Inlägg

17" blir nog lagom på den. Sen beror det ju på hur stora bromsar du har, vilken motor är det?

Senast redigerat av _Widde_ (22 april 2007)

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!
Bizi
22 april 2007 · 30 Inlägg

*viskar* 1.6 16v knappt hundra hästar big_smile men de räcker åt mej, kör som en biltjuv iaf wink

//Bizi
_Widde_
22 april 2007 · 149 Inlägg

Då kommer det att se ut ungefär så här smile (Mina gamla bromsar)
http://www.garaget.org/?car=28982&image=252745

Senast redigerat av _Widde_ (22 april 2007)

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!
zetec
23 april 2007 · 603 Inlägg

...och jag med en ännu mindre bil i samma tankar, en liten Peugeot 206. Ska jag satsa på 17" ocjkså eller räcker 16" -Eller ser 16 "litet".

Drömmen vore ju att någon hade bild med fina f'älgar på så man kan se storleksmässigt hur det passar.

Vad säger ni experter?

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
Bizi
23 april 2007 · 30 Inlägg

_Widde_ skrev:
Då kommer det att se ut ungefär så här smile (Mina gamla bromsar)
http://www.garaget.org/?car=28982&image=252745

men det var ju inte illa... men så var det ju att man skulle hitta nått snyggt också som inte kostar hela lönen wink men de e ju bara o leta o hålla utkik....
tack för hjälpen big_smilesmile

//Bizi
Subarukenta
24 april 2007 · 77 Inlägg

Bizi skrev:

_Widde_ skrev:
Då kommer det att se ut ungefär så här smile (Mina gamla bromsar)
http://www.garaget.org/?car=28982&image=252745

men det var ju inte illa... men så var det ju att man skulle hitta nått snyggt också som inte kostar hela lönen wink men de e ju bara o leta o hålla utkik....
tack för hjälpen big_smilesmile

tjena, kan tipsa om www.stop1.se om du vill ha snygga nya alufälgar till ok pris. Du kan ju även koll runt på Blocket mm.

Hoppas du hittar nått najs!

Tinoz 10 sec före dig...
24 april 2007 · 540 Inlägg

du ska lätt ha 17"

Yockie
24 april 2007 · 50 Inlägg

Jag håller också på 17 tummare!

// Jocke

Brisblå Astra GTC Turbo
Bizi
24 april 2007 · 30 Inlägg

det lutar allt åt 17"
fast hälst hade jag velat ha en stoooor bil big_smile men det lär ju inte inträffa så jag får nöja med den bilen jag har o försöka få den lite "roligare iaf"smile

jo'rå kikar allt runt på blocket och div. sidor wink det gäller ju att ha koll om man vill ha nått hyfsat billigt smile

//Bizi
Akka
6 maj 2007 · 1 174 Inlägg

Lånar detta forum då!
Vad ska jag ha för " på min opel astra gtc 3 dörrars! yikes funtar på 18 =/

MilleN
6 maj 2007 · 9 108 Inlägg

Akka skrev:
Lånar detta forum då!
Vad ska jag ha för " på min opel astra gtc 3 dörrars! yikes funtar på 18 =/

Så stort som möjligt, alltid så stort som möjligt, fast aldrig över 19" på en vanlig bil... Astra OPC går ju att få med 19" så det är bara att köra wink

Akka
6 maj 2007 · 1 174 Inlägg

MilleN skrev:

Akka skrev:
Lånar detta forum då!
Vad ska jag ha för " på min opel astra gtc 3 dörrars! yikes funtar på 18 =/

Så stort som möjligt, alltid så stort som möjligt, fast aldrig över 19" på en vanlig bil... Astra OPC går ju att få med 19" så det är bara att köra wink

OKej men det borde bara gå på liksom utan modifikationer? (det har jag ingen lust med)

MilleN
6 maj 2007 · 9 108 Inlägg

Akka skrev:
OKej men det borde bara gå på liksom utan modifikationer? (det har jag ingen lust med)

18" ska inte vara några problem, själva hjulet blir ju inte så mycket större än original med tanke på att däcken är tunnare. Så länge dom inte är för breda så är det bara att köra! Vet inte om det är gjort något med OPC-modellerna för att få in 19" men jag skulle inte tro det, den är ju lägre också wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang