Ang Xenon satser från ebay

silversnurran
12 februari 2014 · 773 Inlägg

Tjena letar efter en sats xenon 55-75w 6000k som jag ska konvertera helljuset med.

Till frågan hur fasiken hittar man kvalitet på ebay, dem ska ju inte kosta skjortan för då kan jag ju lika bra köpa dem i Sverige, men inte så billiga att dem går sönder efter 2-3 grusvägar.

Gärna tips på vilka märken som ni har köpt och använder er av.

Sen till min stora undran Har en saab 9000 som jag tänker konvertera på och det sitter ju h1 lampor original, men så vitt jag vet är det ju rätt trångt där. Så hur är passformen och vad behövver moddas mer än luckan där sladdarna ska löpa in?

Svara på detta så blir jag själa glad tips tas även emot på vad ni köpt och rekomenderar.

Ps: Notera vill inte ha lägre än 55w vet inte hur 100w är men tycker 75w är alldeles lagom, sen har jag fått för mig att 6000k är dem ljusstarkaste för typ "dagsljus" rätt mig om ajg har fel

Trevlig natt garaget:)

Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
simlar
12 februari 2014 · 5 526 Inlägg

4300K är det som ger mest ljus per watt.

Har själv köpt xenon med märke FactoryKiss och Kalawa.

Sålänge det är AC-kit så är det samma kvalitet som det xenonet t.ex Humanhabit säljer.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
xeno95
12 februari 2014 · 735 Inlägg

silversnurran skrev:
Tjena letar efter en sats xenon 55-75w 6000k som jag ska konvertera helljuset med.

Till frågan hur fasiken hittar man kvalitet på ebay, dem ska ju inte kosta skjortan för då kan jag ju lika bra köpa dem i Sverige, men inte så billiga att dem går sönder efter 2-3 grusvägar.

Gärna tips på vilka märken som ni har köpt och använder er av.

Sen till min stora undran Har en saab 9000 som jag tänker konvertera på och det sitter ju h1 lampor original, men så vitt jag vet är det ju rätt trångt där. Så hur är passformen och vad behövver moddas mer än luckan där sladdarna ska löpa in?

Svara på detta så blir jag själa glad tips tas även emot på vad ni köpt och rekomenderar.

Ps: Notera vill inte ha lägre än 55w vet inte hur 100w är men tycker 75w är alldeles lagom, sen har jag fått för mig att 6000k är dem ljusstarkaste för typ "dagsljus" rätt mig om ajg har fel

Trevlig natt garaget:)

Har handlat 3 kit från Aliexpress, det enda som kan vara dåligt är själva lampan, men det är olika från säljare till säljare.
Skulle satsa på "speedstarters" om jag var du smile
http://www.aliexpress.com/item/F5-55W-f … 81121.html

Volvo S70 "Greyline" (1999)
silversnurran
12 februari 2014 · 773 Inlägg

Dem satserna se ju extremt bra ut och bra pris etc.

Men till frågan hur är monteringen behövs det modifieras i anslutning till montering i lycktan då jag tycker det är trångt som det är med vanlig h1 lampa. Eller det är som så att den är ännu smalare,

Ursäkta för dumma frågor men första gången jag tittar på detta så vill ha det rätt:)

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
xeno95
12 februari 2014 · 735 Inlägg

silversnurran skrev:
Dem satserna se ju extremt bra ut och bra pris etc.

Men till frågan hur är monteringen behövs det modifieras i anslutning till montering i lycktan då jag tycker det är trångt som det är med vanlig h1 lampa. Eller det är som så att den är ännu smalare,

Ursäkta för dumma frågor men första gången jag tittar på detta så vill ha det rätt:)

Enklast är väl att ta ur lyktan så skadar du inte heller xenon-lampan smile
Jag har borrat hål i "locket" för att sladdarna ska kunna dras igenom till ballasten

Volvo S70 "Greyline" (1999)
silversnurran
12 februari 2014 · 773 Inlägg

xeno95 skrev:

silversnurran skrev:
Dem satserna se ju extremt bra ut och bra pris etc.

Men till frågan hur är monteringen behövs det modifieras i anslutning till montering i lycktan då jag tycker det är trångt som det är med vanlig h1 lampa. Eller det är som så att den är ännu smalare,

Ursäkta för dumma frågor men första gången jag tittar på detta så vill ha det rätt:)

Enklast är väl att ta ur lyktan så skadar du inte heller xenon-lampan smile
Jag har borrat hål i "locket" för att sladdarna ska kunna dras igenom till ballasten

Okej ja 9000 luktkonstruktion kan ju knappast kallas invecklad:) 4 skruvar 2 kontakter sen är den av:) aja då har du svarat på en del frågor:) tackar

Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
svempus
12 februari 2014 · 409 Inlägg

silversnurran skrev:
Dem satserna se ju extremt bra ut och bra pris etc.

Men till frågan hur är monteringen behövs det modifieras i anslutning till montering i lycktan då jag tycker det är trångt som det är med vanlig h1 lampa. Eller det är som så att den är ännu smalare,

Ursäkta för dumma frågor men första gången jag tittar på detta så vill ha det rätt:)

jag lyckades på nått sett lirka ner lampan på plats när jag konverterade mitt helljus på min 9000. det enda jag har fixat till är ju luckan till helljuset. annars var det bara för mig att få dit lampan och låsa fast den på plats. jag kör med 55watt 5000k xenon i dom tycker det ger rätt bra med ljus.

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
silversnurran
12 februari 2014 · 773 Inlägg

svempus skrev:

silversnurran skrev:
Dem satserna se ju extremt bra ut och bra pris etc.

Men till frågan hur är monteringen behövs det modifieras i anslutning till montering i lycktan då jag tycker det är trångt som det är med vanlig h1 lampa. Eller det är som så att den är ännu smalare,

Ursäkta för dumma frågor men första gången jag tittar på detta så vill ha det rätt:)

jag lyckades på nått sett lirka ner lampan på plats när jag konverterade mitt helljus på min 9000. det enda jag har fixat till är ju luckan till helljuset. annars var det bara för mig att få dit lampan och låsa fast den på plats. jag kör med 55watt 5000k xenon i dom tycker det ger rätt bra med ljus.

Så man kan använda org fastsättning precis som vanligt:? Om så har du precis tagit bot allt tvivel jag hade tackar:)

Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
svempus
12 februari 2014 · 409 Inlägg

silversnurran skrev:

svempus skrev:

silversnurran skrev:
Dem satserna se ju extremt bra ut och bra pris etc.

Men till frågan hur är monteringen behövs det modifieras i anslutning till montering i lycktan då jag tycker det är trångt som det är med vanlig h1 lampa. Eller det är som så att den är ännu smalare,

Ursäkta för dumma frågor men första gången jag tittar på detta så vill ha det rätt:)

jag lyckades på nått sett lirka ner lampan på plats när jag konverterade mitt helljus på min 9000. det enda jag har fixat till är ju luckan till helljuset. annars var det bara för mig att få dit lampan och låsa fast den på plats. jag kör med 55watt 5000k xenon i dom tycker det ger rätt bra med ljus.

Så man kan använda org fastsättning precis som vanligt:? Om så har du precis tagit bot allt tvivel jag hade tackar:)

jag använder original fastsättningen som vanligt. var bara lite krångligt att att få dit låsningen när jag hade xenon lampan där tar ju lite mer plats än normalt och lite mer kablar att krångla med.

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang