Volvo S70-99 startar men dör direkt.. akut!!

Olja
14 februari 2014 · 189 Inlägg

tjenare
min s70 vill inte längre starta, den startar och går i ca en sekund sen dör den. körde den ca 18mil innan jag ställde den och då var det inga konstigheter alls. tankade i ca 30 liter innan jag ställde den så bensin är det på den.
Har läst runt och hittade att det kunde vara antennringen så bytte den men är ändå samma problem..
Kamrem är hel och står rätt, kamaxelgivarn är nästan ny,nytt fördelarlock,rotor o stift. alla jordar jag hittat är hela. har även testat startkabel mellan motor och kaross men gjorde ingen nytta..
alla säkringar är hela. Bensin vet jag helt hundra att den får, hör hur pumpen under går och testade att tvångsmata pumpen i tanken och de gjorde heller ingen nytta. har kört ca 400mil med bilen sen jag bytte och har aldrig haft några problem hittils förens nudå sad använder bilen för att pendla till o från jobb så därav akut.
Det är en 2.0l 126hk om det är till någon nytta smile

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
Branx
14 februari 2014 · 14 Inlägg

Prova att koppla ur luftmassemätaren. Går den då så behöver du en ny.

Mickius
14 februari 2014 · 4 670 Inlägg

Startspärr? Vet att saabs funkar så startar sen dör direkt

Senast redigerat av Japs-Micke (14 februari 2014)

Olja
15 februari 2014 · 189 Inlägg

Startspärren bryter bensin pumpen och bensin får den så det är de inte tyvärr.. Gör ingen skillnad o koppla ur lmm

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
Gronwalls
15 februari 2014 · 1 808 Inlägg

Samma fel på min S70 och det var antenringen men det blev ingen skillnad när jag bytte den. Så du får nöta lite på starten ett par ggr så brukar den hoppa igång.

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
awdracing
15 februari 2014 · 46 Inlägg

lmm tror jag. Har sett en gammal 740 som beter sig sådant iallafall.

xXSammy
15 februari 2014 · 6 569 Inlägg

Läs ur felkoder innan du byter saker hejvilt?

De/Dem
Olja
16 februari 2014 · 189 Inlägg

Går inte komma åt med felsökningsdator heller o har testat o byta boxar me

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
Olja
17 februari 2014 · 189 Inlägg

Bensin får den o gnista har den men när ja kör den på starten så är de precis som om den liksom går skittrögt runt o sen går de lätt o sen kan man försöka en stund o precis när den ska starta så blir de så igen sad svårt o förklara men motorn i sig går lätt runt men starten liksom dödar sig självt eller vad man ska säga... Går lätt en stund sen typ "dör" den o sen fortsätter den lika lätt igen.. Någon som har en ide om vad det kan vara?

Volvo 144 (1970)
Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
xeno95
17 februari 2014 · 735 Inlägg

Olja skrev:
Bensin får den o gnista har den men när ja kör den på starten så är de precis som om den liksom går skittrögt runt o sen går de lätt o sen kan man försöka en stund o precis när den ska starta så blir de så igen sad svårt o förklara men motorn i sig går lätt runt men starten liksom dödar sig självt eller vad man ska säga... Går lätt en stund sen typ "dör" den o sen fortsätter den lika lätt igen.. Någon som har en ide om vad det kan vara?

Hade ett liknande problem med min bil för nån månad sen. bilen betedde sig exakt likadant
Jag tror jag hade dålig bensin i kombinerat med kyla. blev typ 1+ grad nån dag och då tog jag reservnyckeln och matade på startmotorn med gasen nertryckt i golvet och efter ett tag så hoppa den igång, rök lite sen så funkade allt...
Soppapump gick runt, tror det kanske var dåligt laddat batteri också men jag vet inte
Så prova med en annan nyckel om du har smile

Volvo S70 "Greyline" (1999)
Olja
17 februari 2014 · 189 Inlägg

Oh fasen jo jag har funderat på om bensinen kan vara problemet men kanske kan tanka i 15l ny bensin o se smile har tyvärr ingen reservnyckel heller för den hade förrförra ägarn söpe bort sad men testade igår o försöka bogsera igång den o drog ca 1.5km utan resultat sad men har ju rengjort o bytt litte små prylar sen igår med.. Kommer en om en stund me en annan felkodsläsare så ska vi testa me den så ja ber till Gud att de är något som gör att jag kan få ordning på den

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
Olja
17 februari 2014 · 189 Inlägg

Kanske skulle testa o koppla på motorvärmaren en stund o se, va tror ni om de?

Volvo 144 (1970)
Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Norpan12
17 februari 2014 · 54 Inlägg

Kolla om det sitter en kamaxelgivare på den, det låter som om den kan vara kass.

Olja
17 februari 2014 · 189 Inlägg

Har bytt den me smile men efter att ha hållt på me en riktigt felsökningsdator o grejer så kom vi fram till de att anledningen bilen inte startade var antenn ringen då felkoden låg kvar men nu är de en lyftare som hängt sig den korta tiden den stod

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang