Skyline R33 Gts-T

Vill prova på japsare och ''Drifting''
  • 14 Följare
  • 3 965 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 februari 2014
Oscarnn
27 oktober 2013 · 16 Inlägg

Införskaffa mig min första japsare för ett tag sedan och har tänkt att bygga lite nu i vinter.

Detta är gjort sedan tidigare
Apexi Power FC med handkontroll
Deatschwerks 740cc spridare
VAG tändspolar
ARC intercooler
C-west catback
3" från turbon
Garrett GT3071 turbo
Rostfritt grenrör
Aeromotive Stealth 340 lph bränslepump
Aeromotive bränsletrycksregulator
GReddy profec b spec 2

Det som ska göras i vinter till att börja med är
Oljekyl
hicas remove
short shift
Lite nytt ljud
eventuellt andra stolar osv

Jag är ny inom dessa bilar så lite hjälp på vägen skulle inte vara fel tongue

Har ni några tips så släng ur er bara smile

mka
27 oktober 2013 · 163 Inlägg

Detta ska följas!

Oscarnn
31 oktober 2013 · 16 Inlägg

Ställt in bilen i garaget igår som jag fått låna av morfar och mormor. Skönt med golvvärme cool
Kommer nog att börja med att släng in oljekyl då det redan finns hemma. Sen blir det till att beställa resterande delar då plånboken väljer att inte äta upp pengarna roll
Har även hunnit fixa lite på vinterslädarna (Volvo 244 från 83 och ford sierra)

Hade tänkt lägga upp nån bild men blir inte klok på hur man gör det med mobilen roll

Westberg Japs :)
31 oktober 2013 · 775 Inlägg

Hoppas snart hamna i samma "sits" smile Följer!

Oscarnn
10 november 2013 · 16 Inlägg

Va och börja kika på vart jag skulle få plats med oljekylen nu ikväll och kan ju konstatera att det är ju rätt trångt där framme. Vart brukar alla sätta dessa rackare? Min fundering är mellan IC och vattenkylaren men då lär det ju inte kyla så pass. Tog även och började plocka ur bagage inredningen och skulle kika lite bara för skojs skull. Kan ju lova att man blev lite förvånad då man hittar orginal reservhjul med verktyg och muttrar. Sista jag trodde jag skulle hitta i en sådan typ av bil tongue Är det bara jag som är dum men hur lägger man ut bilder ? roll

Oscarnn
18 december 2013 · 16 Inlägg

Har nu börjat montera shortshift men verkar inte vara rätt delar, ska tydligen vara samma på r32, r33, r34. Men Orginal har en stor Plast/nylon bussing längst ner och den som följde med nya var ca 5mm mindre i omkrets. Vet någon vart man kan få tag på dessa ?

Oscarnn
26 december 2013 · 16 Inlägg

Hej gott folk, Har nu några frågor som jag hoppas någon kan besvara. Har bytt staget i bakvagnen (tagit bort hicasen) Hur blir det nu kommer hicas lampan att lysa? isf finns det något att köpa för att släcka den? Och fick fel shortshift från jspec. Det är en för liten bussning samt dålig passform på kittet. Så fråga nr 2 är om någon vet av nått annat kitt? smile Har även demonterat dörr sidor och börja kika efter nytt ljud. Frågan är om det ska vara 1 eller 2 din hmm blåtand bli ett självklart val big_smile

Selleen
26 december 2013 · 360 Inlägg

Ta bort hicas lampan och ta bort det styrdonet, sen kopplar du om så servon går på 100% hela tiden, det är progressiv servo original!

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
Oscarnn
26 december 2013 · 16 Inlägg

Selleen skrev:
Ta bort hicas lampan och ta bort det styrdonet, sen kopplar du om så servon går på 100% hela tiden, det är progressiv servo original!

Ursäkta att man kanske framstår som en idiot nu. men har köpt hicas remove bar så att hela servo motorn är borta. lampan förstår jag hur man plockar bort men hur menar du med att köra servon 100% och hur det kopplas ? Tack för svar! big_smile

Här är en bild på staget


https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152240/152240-05de0b3e8ee11a1ea77e5f14d5cc3958.jpg

Senast redigerat av Oscarnn (26 december 2013)

Oscarnn
14 januari 2014 · 16 Inlägg

Selleen skrev:
Ta bort hicas lampan och ta bort det styrdonet, sen kopplar du om så servon går på 100% hela tiden, det är progressiv servo original!

Hur ska detta kopplas ? smile

Alex_bergstr
14 januari 2014 · 1 364 Inlägg

Tog bort hicas på min skyline å jag behövde inte koppla om något, servon funkade som vanligt endå

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
Oscarnn
20 januari 2014 · 16 Inlägg

Tackar då plockar jag bara lampan och kör big_smile

Oscarnn
27 februari 2014 · 16 Inlägg

Tjenare. Har varit väldigt dålig på att uppdatera men detta har hänt

Ljudet är på plats. Det blev focal serie med mid basar och diskanter. Kenwood 2din som huvudenhet med bluetooth. Hicas remove bar är på plats samt lampan är bort kopplad. Blev att putsa upp instrument panelen och rensa bort gammal färg i samma veva. Nu börjar även oljekylare vara på plats samt shortshift med. Lyktorna var lite matta så lämnade dom till min farbror som ska reconda dom och sedan koppla in angel eyes. Nu till det som är största frågan vilken olja tycker ni att jag ska köra med? 10w-60 castrol eller ska man köra med 10w-40/10w-50? Och varför?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang