Tjena.
Nu ska man komma igång på allvar och hoppas kunna få hjälp och ideer på vägen. Objektet är en Skoda felicia pickup 1.9d -98 som jag köpte för en femhundring. I priset ingick 2 (så gott som) rostfria dörrar, 2 (så gott som) rostfria skärmar och en rätt så skaplig huv. Drog igång den med L200:an och fick den hemkörd och inbackad i garaget också.
Sånt som jag vet måste ska göras:
*Byta skärmar
*Byta huv
*Byta dörrar
*Slipa rost, rost och rost
*Liten service (stift, filter, olja) genomgång då den stått still ganska länge
*Mittendel avgasrör saknas
*Få den att starta med hjälp av nyckeln
*Ingen belysning verkar funka
*Mindre mus-farm verkar ha avlats fram i säkringslådan
*Stötdämpar-tornen bak rostskadade
*Batterifäste
*Hjullager fram
*Handbromsvajrar
Och listan växer för varje gång jag skruvar på den
I skrivande stund har jag rivit bort skärmar och huv, påbörjat rivning av dörrarna och inredningen. Slipning av rost längs ena sidan, kändes hopplöst att fortsätta med det då jag har så förbaskat kallt i garaget. Avgasröret ihopsatt och glödstiften bytta.
Innan montering av andra skärmar och huv ska göras skulle jag gärna vilja få den rackarn att starta via nyckeln. Har nått fel som jag inte upplevt på ett fordon förr. Nytt batteri, ny kablar till startmotor och nya jordpunkter (35 mm2 om jag inte minns fel). När jag vrider på nyckeln och glöder för att sen vrida till tillslaget så låter det som om startmotorn inte orkar snurra motorn, och batterina sugs ur fort. Har plockat isär startmotorn och kollat, den är inte "seg" på nått vis, snurrar utan problem på motorn med en nyckel på vevaxeln. Vad kan det vara?? Fältar den eller är det nått annat??