Biltema ljuddämpare

Darkie dARKiE
23 november 2008 · 5 031 Inlägg

caromania håller med dig totalt, simons är det värsta skit jag någonsin sett.  3 månader sen hade dämparen rostat sönder : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Shallie
23 november 2008 · 730 Inlägg

Chevrolet_racing skrev:
HAHAHAHA ja skulle aldrig köpa grejer ifrån feltema till min bil!!! de e bara massa skit!!!

Jävligt moget svar skulle jag vilja påstå yikes.... Va fan tänker folk med egentligen..! ?

Sen skall man inte försvara biltema till 1000 finns grejer som håller högre standard än vissa grejer på biltema men man får vad man betalar för o ibland så står biltema enormt bra i jämförelse till priset på sina produkter...

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Marcus_89 Biltokig elektriker
23 november 2008 · 3 352 Inlägg

Oavsett vad jag köper för avgassystem eller rör så rostskyddar jag det alltid med kallgalv. Skyddar riktigt bra och gör så att det inte rostar så snabbt. Sitter kvar riktigt bra.

evilaudio
23 november 2008 · 16 195 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Oavsett vad jag köper för avgassystem eller rör så rostskyddar jag det alltid med kallgalv. Skyddar riktigt bra och gör så att det inte rostar så snabbt. Sitter kvar riktigt bra.

de avgasdelar ja köpt på biltema har varit galvade..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Marcus_89 Biltokig elektriker
23 november 2008 · 3 352 Inlägg

evilaudio skrev:

Marcus_89 skrev:
Oavsett vad jag köper för avgassystem eller rör så rostskyddar jag det alltid med kallgalv. Skyddar riktigt bra och gör så att det inte rostar så snabbt. Sitter kvar riktigt bra.

de avgasdelar ja köpt på biltema har varit galvade..wink

Jag vet, men skarvarna är inte alltid det wink Simons har inte nån beläggning alls wink

Tykoo bilmekaniker
23 november 2008 · 121 Inlägg

jag har dock inte lika bra erfarenheter av biltemas största 3tums universalljuddämpare. den var totalt rensad från all ljuddämpning när jag plockade av det i höstas... hade då gått ca 150 mil på en turbokonverterad bmw 525.
har även minsta universaldämparen längst bak på samma system, och den har fungerat klockrent, så jag hade kanske bara otur med den främre dämparen.

DasAuto
19 februari 2009 · 2 751 Inlägg

Kan säga av egen erfarenhet att Biltemas ljuddämpare håller högre kvalitet än Simons

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Etingelholm
19 februari 2009 · 979 Inlägg

Snälla nån. De här med Biltema har börjat bli ett allvarligt problem:) Förstår att folk kanske inte köper tändspolar,tändstift å sånna saker. Dom sakerna håller inte så hög prestanda alla gånger, vissa har tur att de håller flera år medans andra kasnke får måndags exemplar i flera omgångar. Men stötdämpare, fjädrar, bromsar, ljuddämpare. Sånt anser jag håller kvalitet. Till bra priser oxå. Till det här med ljuddämpare så är de bra. Köpte en 3" dämpare där i sommras, rostfri. Mellan 300-400 fick jag nog ge. Håller måttet, absolut!! Mullrigt å härligt ljud. Klart bättre än Simons, som många andra här har nämnt. Köpte även massa rör där. Tror de gick på 601:- exakt att bygga 2,5" från katten inklv 3" dämparen. Med fästen å allt. Jätte nöjd.

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Germax
19 februari 2009 · 12 086 Inlägg

cenoxide skrev:

Jollez skrev:

Kesler skrev:
men herregud..har hört att biltemas dämpare har ett stort hål på vardera sida

Japp, men det är till för om man ska lägga in en insatts så utblåset blir mindre för ex: besikning. Men annars sitter det ju 2 små fina skruvar där om man inte har insattsen, dom syns inte.

roll tror inte han är ironisk och menar hålen på själva ljuddämparen då? alltså där avgaserna går in och ut..........?

Mm.. otäckt många som inte fattar ett så pass lätt skämt här tycker jag tongue

Germax
19 februari 2009 · 12 086 Inlägg

DasAuto skrev:
Kan säga av egen erfarenhet att Biltemas ljuddämpare håller högre kvalitet än Simons

Jag håller med, jag har haft 3 ljuddämpare och jag tycker dom går ner sig rätt fort. =/
Har aldrig köpt ljuddämpare på biltema än men deras rör har jag köpt och de håller sig ju fina pga galvet. Svetsfogarna därimot är inte lika fina efter vintern tongue

Andreas0
20 juli 2009 · 177 Inlägg

Nån som vet hur bra dom flödar?
Har en liten oval längst bak på min aero och börjar fundera på om den kan strypa lite grann så den går sämre.

BMW 320d "M-Sport" (2010)
BMW 325 (1991)
wildboy_87_
20 juli 2009 · 1 062 Inlägg

Tykoo skrev:
jag har dock inte lika bra erfarenheter av biltemas största 3tums universalljuddämpare. den var totalt rensad från all ljuddämpning när jag plockade av det i höstas... hade då gått ca 150 mil på en turbokonverterad bmw 525.
har även minsta universaldämparen längst bak på samma system, och den har fungerat klockrent, så jag hade kanske bara otur med den främre dämparen.

Kan inte vara så att du råkat bränna ur dämparen bara om den nu sitter långt fram wink finns ju även dem som rensar sina kattar pga för hög värme wink

Team Björkeryd
ris3t
27 mars 2014 · 134 Inlägg

Skulle Säga Att De Ä Exat Samma Fullflödesdämpare Som Simons

jag bärs
Volvo 164 "baby" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang