baslåda saab 9-5... vart ska jag dra plus kabeln

Beerstand
9 maj 2007 · 30 Inlägg

jo som sagt vart kan man dra pluskablen smidigt från batteriet... menar då vart i torpedväggen? bilen är en aero -03 ....

Senast redigerat av Beerstand (9 maj 2007)

Beerstand
9 maj 2007 · 30 Inlägg

ingen som kopplat bas i en 9-5a?

MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
10 maj 2007 · 559 Inlägg

dra plusen från generatorn istället... å använd kondensator, man märker skillnaden smile

Mvh Thomas
Beerstand
10 maj 2007 · 30 Inlägg

ja vilket fall som helst har jag inte hittat ett hål o trä igenom kabeln i torpedväggen...hmmsad

MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
10 maj 2007 · 559 Inlägg

Du har inte kupeuttag i bilen då?
Annars brukar de hålet funka kalas å dra kablar i smile

Men de finns säkert nån plastbit nånstans på torpedväggen, man ser ju inte hålet förrens man tagit bort plasten.

De finns inget hål mellan torpenplåten å framskärmen då?
Eller där kabelhärvan går igenom.

Mvh Thomas

Mvh Thomas
Beerstand
10 maj 2007 · 30 Inlägg

jo så lätt var det på gamla 9000 men nu sitter det en jäkla massa saker i vägen får vell åka till saab eller nån radiofirma o be dem fixa....

Gräsberg
10 maj 2007 · 1 002 Inlägg

bara ta bort lite plast o kolla vart de kan finnas yikes under pedalerna kanske yikes

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
10 maj 2007 · 559 Inlägg

Hör me Saab... dom bör veta vart de ska finnas hål å dra kablar i tycker man smile

Mvh Thomas
ScottaN Medlem 5280
10 maj 2007 · 552 Inlägg

du kan gå in i samma hål som bromsen går ut genom torpedväggen.. Det är lättaste att trycka i genom den inifrån.. Det är vädligt tajt så det blir nog till att skära upp tätningen lite.. Lycka till.

krutmats
11 maj 2007 · 1 892 Inlägg

tjenare! på min 9-5 drog jag genom torpeden i samma hål som bromsen, skar upp lite i gummit (det var fan der svåraste, så segt) sen bara o dra...
lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang