Har lite funderingar på att byta ut billjudet i våran Toyota Land Cruiser 07:a och undrar ifall någon har en aning om hur inredningen på dörrarna sitter fast?
Detsamma gäller storlekar på högtalarna... vad jag har sett skall det vara 6x9" i framdörrarna och 6,5" i bakdörrarna?
Har även en tanke på att modifiera lite på d-stolparna och sätta in en diskant i varje d-stolpe (finns en "täckbricka" för säkerhetsbälten som monteras ifall det är 7 stolar i bilen, dock har vi bara 5 st) där jag tänkte plasta in en diskant / stolpe.
Jag har även tänkt på att bygga en baslåda och ställa in i bagaget (har en 300W PEAK Panasonic 10"are liggandes). Till detta behöver jag ju ett slutsteg.
Så.... vad skulle just du rekommendera för billjud till detta bygge?

6,5" har jag ett par DLS 426 liggandes (120W PEAK, 2vägs koaxial), så de åker in, alternativt 2 st Panasonic EAB-H67 (120W PEAK, 3vägs triaxial). Kan även tänka mig att köra med en aktiv baslåda (slipper köpa till slutsteg), vilken skulle du då välja?
Sen (blir mycket att skriva

) så är tanken att orginalstereon (Toyota 58813, finns det lågnivåutgång på dessa?) skall sitta kvar, och att ett slutsteg skall installeras (4 kanals), vilket skulle du då välja?