Vart köper ni alla era strömkablar och kabelskor?

Slash Saabifierad
8 maj 2014 · 2 026 Inlägg

Tänkte höra vart ni alla köper strömkablar (eller installationskablar om man så vill)?
Antar att ni köper rullar med många meter kabel, så vad brukar ni betala för dem?

Anledningen till att jag frågar är att jag lyckas inte hitta något ställe där man kan köpa rullar med olika färger och framförallt olika tjocklekar på kablarna. Oftast brukar affärerna ha typ röd och svart i en tjockare storlek.

Sedan kan jag passa på att fråga vart ni också köper era kabelskor? eller ni kanske löder alla kablar?
Samma här, hittar bara de mest vanliga kabelskorna i större mängder för hyfsade summor, när jag vill ha lite mer "udda" kan jag enbart hitta mindre lådor för höga summor.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Emil_sb
8 maj 2014 · 210 Inlägg

På jobbet köper vi kablar och kabelskor från Förch. Har dock igen koll på priser..

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
caromania Forummoderator
8 maj 2014 · 9 296 Inlägg

Jag brukar försöka löda och använda krympslang. Det känns mer pålitligt i "seriösa" installationer än klämkopplingar. Klämkopplingar funkar kanon till enklare saker som bilstereo osv men inte till fasta saker eller djupare i elsystem.

Prylarna köper jag där det finns men oftast på ebay i England då det blir billigare än att åka till OK.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Eksak
8 maj 2014 · 91 Inlägg

Swedol eller Selga får jag nog säga när det gäller inköp av kablar.. iaf som företagare är det enklast..
eller ja.. jag kanske är för lat för att jaga runt men har ju bra priser ;D

Saab 9-5 2.3t BioPower "Besten" (2007)
jocke_gronberg
8 maj 2014 · 4 586 Inlägg

Med en riktig tång till klämkopplingar så sitter kabeln på plats.

Sista provade jag biltemas med

Krympkabelsko den var kanon. Bara att värma för att den skulle bli tät

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … nt-351950/

Pressade med denna och det gick inte att dra isär

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … ang-12679/

Senast redigerat av jocke_gronberg (8 maj 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang