Har nu börjat planera mitt ljudbygge till min volvo 740 och har då tittat på följande grejjer. Jag vet absolut inte hur bra detta skulle vara, eller om jag valt rätt komponenter om man tänker på priset, som skulle hamna på en 13 000kr. Sen vet jag inte heller om 6.9orna skulle vara så viktiga med tanke på att jag redan har 4st 5.25or och då skulle jag spara ca. 5000kr
Kom gärna med förslag och synpunkter angående mitt val, eller om ni har andra grejjer att rekomendera.
Ser bra ut 6*9 kan va rätt goa att ha också i hatthyllan för att fylla ut ljudet ytterligare. dock hade jag satsat på ett kitsystem fram och skippat 6*9orna. sen tänkte jag bara påminna om att det kan vara svårt att få in en 12" under hatthyllan i 740 om det är en sedan det gäller. jag har byggt dubbla 12or i min men det kräver rejäl lutning för att få plats med det.
Önskar dig lycka till!
Mvh Ludde
EDIT: Du skulle kunna ersätta 5,25 fram med detta kitsystem:
Kanske vore smartare att köra på 2st 10" ist, då får man ju in dem ända längs in mot baksätena. Skulle samma monoblock klara av 2st 10" basar isf? dem är ju på 300WRMS styck och steget på 600WRMS