7771
Sök

Koppla volt mätare?

NoFuckNoRide
474 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
to vill gärna veta hur man kopplar en volt mätare står ju "+" och"-" men det står även ett "S" och vad står S för?

Sug Performance Club

Kettunen
13 maj 2007
Den ska te generatorn om jag inte missfinner mig?

NoFuckNoRide
474 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Den ska te generatorn om jag inte missfinner mig?

huh? okej du kan inte måla upp en bild elr?

Sug Performance Club

Kettunen
13 maj 2007
Njee lite svårt för det smile Sitter på en stenålders data just nu då min vanliga är sönder sad

NoFuckNoRide
474 Inlägg
13 maj 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Njee lite svårt för det smile Sitter på en stenålders data just nu då min vanliga är sönder sad

hehe okej men skriv ett PM om du vet ngt;)

Sug Performance Club

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
14 maj 2007
för att få det att funka på lättaste sättet.. sätt både "S" och + på ex röda kabeln i cigg uttaget. och den svarta mot jord.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

NoFuckNoRide
474 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
ToTTeN skrev:
för att få det att funka på lättaste sättet.. sätt både "S" och + på ex röda kabeln i cigg uttaget. och den svarta mot jord.

hmm du menar dom kablarna som gårå in i ciggutaget? och ta både S och + på plus:P

Sug Performance Club

2 655 Inlägg
14 maj 2007
"S" kabeln är matningen till lampan i mätaren. Den kopplas in på någon kabel som har tändningsström.. Så lampan bara lyser när bilen är igång.

NoFuckNoRide
474 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
Streckkoden skrev:
"S" kabeln är matningen till lampan i mätaren. Den kopplas in på någon kabel som har tändningsström.. Så lampan bara lyser när bilen är igång.

okej men jag har ju lampa separat det är en lampa med 2 kablar ut redan till lampan och sen är det i mätaren "S" , "+" och "-" i mätaren lampan är försig själv om man kan förklara de så

Sug Performance Club

4 554 Inlägg
14 maj 2007
flyttar tråden känns som koppla hör mer hemma i elektronikdelen

Biltokig
870 Inlägg
14 maj 2007
Lovborg_740 skrev:
Streckkoden skrev:

okej men jag har ju lampa separat det är en lampa med 2 kablar ut redan till lampan och sen är det i mätaren "S" , "+" och "-" i mätaren lampan är försig själv om man kan förklara de så

Menar du att du har separat shiftlight? för han menar bakgrundsbelysningen i mätaren(den som gör att siffrorna lyses upp)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

NoFuckNoRide
474 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
Mr_Gear skrev:
Lovborg_740 skrev:
Streckkoden skrev:

Menar du att du har separat shiftlight? för han menar bakgrundsbelysningen i mätaren(den som gör att siffrorna lyses upp)

jo lampan kan man trycka ut och på den är det ju + och - pol och på mätaren är det ju S och + och -

kan lägga til latt de tär biltemas mätare men koppla så som dom visa verkar bara vara krångligt
Senast redigerat av Lovborg_740 (14 maj 2007)

Sug Performance Club

Sök