Polisens rätt utomlands ?

alminjo SLK
14 maj 2007 · 610 Inlägg

Nån som vet om polisen utomlands har mer rättigheter än här i sverige, dvs får en tysk polisman be dig öppna tex bagaget o kolla va du har ?
Kika invändigt o leta efter tex laservarnare eller vad fan som helst? Har de rätt o göra så?

Ska bila genom halva europa så det är bra o veta.....

Mvh Alminjo

Viitoo
14 maj 2007 · 121 Inlägg

Ja vill faktisk oxå veta polisens rättigheter utomlands ska oxå resa lite utomlands me bilen så ja undrar hur e dt me fönster tonningen? får ja böter o måste ta bort den på pltas lr vadå?

Vitt is the shiit :)
dusty Living in the fastlane
14 maj 2007 · 2 616 Inlägg

kan inte de vara lite från land till land?

LazyStance SR20 Spirit
14 maj 2007 · 335 Inlägg

De verkar mkt intressant då de kanske blir en eurotrip later on wink

Nissan Silvia "Outsiders PS13" (1993)
FireTraXX DFFL
14 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Polisen har rätt att be dig öppna upp hela bilen, när du är i ett annat land så får du följa det landets lagar och regler.

Enda de inte får göra är att ta ditt körkort ifrån dig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
alminjo SLK
14 maj 2007 · 610 Inlägg

FireTraXX skrev:
Polisen har rätt att be dig öppna upp hela bilen, när du är i ett annat land så får du följa det landets lagar och regler.

Enda de inte får göra är att ta ditt körkort ifrån dig.

I Bosnien "hade de rätt" att ta mitt körkort när jag körde för fort och jag skulle få nån jävla lapp som funkade som körkort tills jag kom hem till Sverige ? :S Fick behålla mitt körkort men plånboken blev bra mkt lättare hmm

Hur säker e du på att de inte får ta körkortet?

FireTraXX DFFL
14 maj 2007 · 9 020 Inlägg

alminjo skrev:

FireTraXX skrev:
Polisen har rätt att be dig öppna upp hela bilen, när du är i ett annat land så får du följa det landets lagar och regler.

Enda de inte får göra är att ta ditt körkort ifrån dig.

I Bosnien "hade de rätt" att ta mitt körkort när jag körde för fort och jag skulle få nån jävla lapp som funkade som körkort tills jag kom hem till Sverige ? :S Fick behålla mitt körkort men plånboken blev bra mkt lättare hmm

Hur säker e du på att de inte får ta körkortet?

99%

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang