Behöver jag en hjulinställning?

tercELLEN
21 maj 2014 · 166 Inlägg

Hej!.
Bytte koppling för ett tag sen. Vilket innebär att jag tog lös drivaxlarna. För att få lös dem så tog jag bort  de två bultarna från stötdämparens nedre fäste. För att slippa en hjulinställning så målade jag runt bultarna så att jag skulle kunna sätta tillbaka dem på precis samma plats. Men det fanns ingen som helst justeringsmån i bulthålen vilket förbryllar mig då jag trodde det var dessa Skruvar man använder när man ställer in camber. Någon vis människa som kan räta ut ett frågetecken?

SimonT Egen
21 maj 2014 · 277 Inlägg

Det är inte på alla bilar du kan ställa cambern på det viset så det ska inte va några problem

Grand_voyager The Ultimate Climax Route
21 maj 2014 · 419 Inlägg

När gjorde du den sist spelar ingen roll du har rört delar i framvagnen.
Nja jag skulle göra en direkt för att va säker på att bilen går rakt fram.
Billigare att göra en frvgnsinst än att sponsra däckhandlarna... Om du inte har en däcksponsor så är det ju ännu bättre....  wink

Vid varje demontering av framvagns detaljer så rekommenderar jag varmt om hjärtat att göra en framvagns inställning.

Trevlig bilsommar på dig...

Lexus SC 430 "RealV8 Power HighSpeed in hours" (2002)
tercELLEN
21 maj 2014 · 166 Inlägg

SimonT skrev:
Det är inte på alla bilar du kan ställa cambern på det viset så det ska inte va några problem

Okej! Antar att de bilarna ställer in från undersidan då?

tercELLEN
21 maj 2014 · 166 Inlägg

Grand_voyager skrev:
När gjorde du den sist spelar ingen roll du har rört delar i framvagnen.
Nja jag skulle göra en direkt för att va säker på att bilen går rakt fram.
Billigare att göra en frvgnsinst än att sponsra däckhandlarna... Om du inte har en däcksponsor så är det ju ännu bättre....  wink

Vid varje demontering av framvagns detaljer så rekommenderar jag varmt om hjärtat att göra en framvagns inställning.

Trevlig bilsommar på dig...

Tack för svar! Trevlig bilsommar på dig med! :-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang