6212
Sök

Volvo 940 tändningsproblem

197 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
Tjena har ett problem och har slut på ide . Jag får ingen gnista till stifften jag har bytt hallgivare stifft rotor fördelare och kollat alla jordkablar samt har spänning efter tändspolen den är bytt med någon som har en ide

Avstängd
1 031 Inlägg
197 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
nej det som är de skumma inga felkoder o ingen gnista

1 008 Inlägg
12 maj 2014
Går bränslepumpen - får du soppa ? tändstiften bör bli sura efter några startförsök om gnistan uteblir.
Provat att byta tändslutsteget och kontrollerat att kablarna/stiften sitter fast riktigt i kontakten till denna ?
Har du kollat så du har +12v  på tändspolens pluspol även under startförsök?
Senast redigerat av 240bns (12 maj 2014)

197 Inlägg
12 maj 2014
Trådstartare
Jepps stifften blir blöta luktar bensin i hela kvarteret har inte mätt tändspolen under startförsök dock har ja ju bytt den till en fungerande tändslutsteget är bytt om de nu är den 6 pins svarta boshgrejen bakom luftburken . Finns det något inne i bilen som styr tändningen

2 452 Inlägg
12 maj 2014
sitter en tändningsbox under rattstången till höger är antingen svart eller guldfärgad,den kan sluta fungera o då funkar inte bilen heller.

döden kommer tillbaka

6 740 Inlägg
12 maj 2014
mät om det kommer ström till spolen under startförsök, kan vara ditt tändningslås som glappar om det inte kommer någon ström då tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

197 Inlägg
25 maj 2014
Trådstartare
thanx boys skall prova tändboxen under rattstången ström kommer fram till spolen under startförsök med

Sök