400hk i volvo V50?

Dr_struts
10 juni 2014 · 1 861 Inlägg

Han sa ju "Ot" Mao off topic ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Tobzter
10 juni 2014 · 3 145 Inlägg

Dr_struts skrev:
Han sa ju "Ot" Mao off topic ^^

Så långt han ja inte tänka wink

Tror i alla fall att den som köper en v50 t5 med 400hk kommer ha riktigt roligt i sommar smile å denna verkar prisvärd om man jämför med va trimmet kostar wink

Senast redigerat av tobzter (10 juni 2014)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Dr_struts
10 juni 2014 · 1 861 Inlägg

Jorå! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
MrPontus
13 juni 2014 · 69 Inlägg

jag ska inte köpa ny bil nu (tyvärr) men blir ändå intresserad,
men jag undrar lite hur blir det med bränsleförbrukningen (lugn landsvägskörning) med en bil som är trimmad så här mycket?
(jag har köpt hus som ligger 18 mil ifrån mitt arbete så det är inte helt obetydligt)

Dr_struts
13 juni 2014 · 1 861 Inlägg

MrPontus skrev:
jag ska inte köpa ny bil nu (tyvärr) men blir ändå intresserad,
men jag undrar lite hur blir det med bränsleförbrukningen (lugn landsvägskörning) med en bil som är trimmad så här mycket?
(jag har köpt hus som ligger 18 mil ifrån mitt arbete så det är inte helt obetydligt)

Allt beror ju på hur man kör... Min mor har en steg 3 trimmad Saab 9-3 jag har kört den på 0.65 men till vardags ligger den på 0.76-0.8 den har då 280hk men ah kör man snålt så går det ju och åka snålt! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
MrPontus
13 juni 2014 · 69 Inlägg

Dr_struts skrev:

MrPontus skrev:
jag ska inte köpa ny bil nu (tyvärr) men blir ändå intresserad,
men jag undrar lite hur blir det med bränsleförbrukningen (lugn landsvägskörning) med en bil som är trimmad så här mycket?
(jag har köpt hus som ligger 18 mil ifrån mitt arbete så det är inte helt obetydligt)

Allt beror ju på hur man kör... Min mor har en steg 3 trimmad Saab 9-3 jag har kört den på 0.65 men till vardags ligger den på 0.76-0.8 den har då 280hk men ah kör man snålt så går det ju och åka snålt! smile

okej, ja i så fall så vore det grymt.

jag nojar lite efter att en polare påstod att hans gamla V70R trimmad till 400hk (steg 4 eller om det var 5?) drog 2L milen vid landsvägskörning

Dr_struts
13 juni 2014 · 1 861 Inlägg

MrPontus skrev:

Dr_struts skrev:

MrPontus skrev:
jag ska inte köpa ny bil nu (tyvärr) men blir ändå intresserad,
men jag undrar lite hur blir det med bränsleförbrukningen (lugn landsvägskörning) med en bil som är trimmad så här mycket?
(jag har köpt hus som ligger 18 mil ifrån mitt arbete så det är inte helt obetydligt)

Allt beror ju på hur man kör... Min mor har en steg 3 trimmad Saab 9-3 jag har kört den på 0.65 men till vardags ligger den på 0.76-0.8 den har då 280hk men ah kör man snålt så går det ju och åka snålt! smile

okej, ja i så fall så vore det grymt.

jag nojar lite efter att en polare påstod att hans gamla V70R trimmad till 400hk (steg 4 eller om det var 5?) drog 2L milen vid landsvägskörning

Beror väl som sagt lite på hur man kör... ^^ Och hur bilen är trimmad me! Min 740 med sug motor drar nog 1.5 snål körning bara för att soppan är så pass påställd... tongue

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang