Val av TV-spel/konsol XBOX eller annat dy.l

valle22 Smidd i rostigt stål
7 juli 2014 · 933 Inlägg

Långt om länge så tycker jag grabben bl.a (och jag givetvis) skall införskaffa en spelkonsol. Sedan jag är en inbiten PC-spelare så har jag ingen kunskap i dessa spelkonsoler. Dock hade jag Playstation 1 när det kom (!)

Min fråga är, vad skall man satsa på idag? Vad är "mest" för pengarna??
Min tanke är att kunna kanske utnyttja konsolen lite mer som t.ex youtube ut på TV bl.a

Efter snackat lite med folk på jobb för en tid sedan verkar det som XBOX är det bästa idag...

Råd och tips mottages innan man spenderar kanske på "fel" konsol

//Valle

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Pappa_Glenn
7 juli 2014 · 55 Inlägg

Som jag förståt de så är ju Xbox One inte bakåtkompatibel med tex xbox 360.. och vad jag vet på PS3 så är den bakåtkompatibel till PS2.. vad jag vet iaf.. MEN...

När allt kommer till kritan.. Vad är de för spel du vill spela och till vilka konsoller finns spelen big_smile de är där du ska fundera på vilken konsol du vill köpa..

Jag själv har ett Xbox 360 slim.. som jag är väldigt nöjd över.. då mina spel som jag gillar att spela finns just till den konsollen .. dock inte mycket "barnspel" om du inte köper med kinekten så finns de mycket barnspel.. DOCK kräver kinekten ganska bra med utrymme.. vilket vi inte hade så vi sålde den delen big_smile

men jag är nöjd.. gillar inte att röra mig då jag ska spela ett spel big_smile

Pitebor är djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till den gretiska gudasagans giganter” Så skrev vetenskapsmannen Petrus Stecksenius-Graan från Uppsala i en avhandling år 1731
Opel Ascona B 2.0S "Båpel" (1980)
Jokabsson
8 juli 2014 · 1 175 Inlägg

Ska du köpa konsol så får du mest för pengarna om du köper PS4. Detta säger jag eftersom hårdvaran helt enkelt är bättre. Den klarar högre upplösning och stabilare bilduppdateringar. Sedan är det en mer individuell fråga vilka spel du föredrar. Jag tycker om de som endast är till Playstation plattformen och därför passar PS4 mig bättre. Gillar du däremot Halo, Gears of War och dylikt så är självklart Xbox bättre. Ska man titta endast på hårdvara och pris så är dock som sagt Ps4 den bättre konsolen.

Jag har själv ingen Ps4, utan satsade i stället på att bygga ihop en bra dator för samma peng. Då får man ännu mer för pengarna och dessutom MYCKET billigare spel. Det blir väl PS4 i framtiden, då det lär komma spel som jag vill ha och ska man spela med polarna är konsol roligare än PC.

Mitt tips till dig är alltså att kolla närmare på vilka spel som intresserar dig och välja utifrån det smile

Senast redigerat av Cracksoup (8 juli 2014)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
valle22 Smidd i rostigt stål
9 juli 2014 · 933 Inlägg

ok, då vet man lite mer. Är en Battlefield spelare i grunden och vad jag fattar är det XBOX som gäller i så fall. Men är det mer barnspel är det Linetic som gäller? Törs man handla beg konsoler?

Mesta för det kanske inte känns trist efter en kort tid och bara blir liggande och en massa pengar utlagda i "onödan" om ni förstår.

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
yakozan
9 juli 2014 · 333 Inlägg

Hade du tänkt spela online med kompisar eller om grabben tänkt göra det, så köp den konsol som kompisarna använder. Mycket viktigare än hårdvaruskillnader och sånt eftersom man inte kan lira med varandra på olika typer av konsoller.

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
TS_quattro fyrkrafsare
10 juli 2014 · 1 443 Inlägg

valle22 skrev:
Långt om länge så tycker jag grabben bl.a (och jag givetvis) skall införskaffa en spelkonsol. Sedan jag är en inbiten PC-spelare så har jag ingen kunskap i dessa spelkonsoler. Dock hade jag Playstation 1 när det kom (!)

Min fråga är, vad skall man satsa på idag? Vad är "mest" för pengarna??
Min tanke är att kunna kanske utnyttja konsolen lite mer som t.ex youtube ut på TV bl.a

Efter snackat lite med folk på jobb för en tid sedan verkar det som XBOX är det bästa idag...

Råd och tips mottages innan man spenderar kanske på "fel" konsol

//Valle

Vill du se på youtube etc på tv:n så skulle jag rekommendera en Chromecast, liten sticka som du kopplar till hdmi-porten på TV:n, kostar några hundralappar alternativt en apple tv, vill du ha mer avancerat så är det en mediaspelare du vill ha, det går även att spela upp filmer etc på ps3 (och 4?) via nätverket men kräver viss programvara på datorn för att klara vissa format och funkar dåligt via trådlöst av någon anledning.
Sedan vilken spelkonsol du ska köpa beror väl mer på vilka spel du vill kunna spela, min personliga favorit Gran Turismo finns enbart till playstation, ska man däremot spela olika titlar från EA-Sports (fifa, nhl etc) så spelar konsollen ingen roll, samma sak med battlefield/call of duty, personligen tycker jag inte om xboxkontrollen, tycker sonys kontroll ligger bättre i händerna. Köpte dock min ps3 för att i första hand ha den som bluerayspelare till vilket den duger alldeles utmärkt, att den sen går att spela spel på är ju bara bonus.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang