6200
Sök

Hur mycket får jag tjäna på min webbsite?

248 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Tjenare!
Jag och en polare har planer på att starta en community, typ som garaget.org. Genom reklam osv ska vi få projektet att gå runt och nu undrar jag i fall vi får tjäna pengar på en webbsida eller måste vi fixa ett företag för detta? Finns det någon gräns på hur mycket jag får tjäna som privatperson på min site eller hur funkar det?
Mycket tacksam för svar MvH Abby

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

Svindåre
1 433 Inlägg
17 maj 2007
Abbbby skrev:
Tjenare!
Jag och en polare har planer på att starta en community, typ som garaget.org. Genom reklam osv ska vi få projektet att gå runt och nu undrar jag i fall vi får tjäna pengar på en webbsida eller måste vi fixa ett företag för detta? Finns det någon gräns på hur mycket jag får tjäna som privatperson på min site eller hur funkar det?
Mycket tacksam för svar MvH Abby

nu vill alla höra hur mycket chrizz tjänar smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

248 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
ErskPersk skrev:
nu vill alla höra hur mycket chrizz tjänar smile

Spelar ingen roll vad chrizz tjänar, det är ju helt offtopic!
Vet ni inget om mina frågor, skriv inget här då! Tack!

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

3 138 Inlägg
17 maj 2007
Du får tjäna 10.000 om året på hobbyverksamhet har jag för mig.
Sen om tjänar är det samma som vinst eller intäkt låter jag någon annan svara på men jag antar att det är det sistnämnda.

Ser ni att ni snabbt får in sponsorer besökare osv är det ju bara att starta en enskild firma eller handelsbolag, så får ni allt rätt från början. Aldrig roligt om skattemyndigheten börjar gräva i något i efterhand och ni blir skyldiga att betala skatt o sociala avgifter på pengar som ni tjänat  på siten flera år tillbaka.

FreddeK
17 maj 2007
viccoA skrev:
Du får tjäna 10.000 om året på hobbyverksamhet har jag för mig.
Sen om tjänar är det samma som vinst eller intäkt låter jag någon annan svara på men jag antar att det är det sistnämnda.

Ser ni att ni snabbt får in sponsorer besökare osv är det ju bara att starta en enskild firma eller handelsbolag, så får ni allt rätt från början. Aldrig roligt om skattemyndigheten börjar gräva i något i efterhand och ni blir skyldiga att betala skatt o sociala avgifter på pengar som ni tjänat  på siten flera år tillbaka.

Nej det är ju mera har jag för mig! ska inte sitta och gissa men runt 30-40 tror jag nog! men bara kolla med skatteverket hur dom vill ha det. då får ni bäst svar, kan säga att dom vill man inte hamna snett med! men just när ni tar in tjänster som reklam etc så kan spelreglerna vara annorlunda!

Miklen
17 maj 2007
30000 innan d måste momsas tror jag.. kolla på hobbyverksamhet på www.skatteverket.se där står typ allt du måste veta..

med lem
1 147 Inlägg
17 maj 2007
du o din kompis måste ha en sjukt bra idé för att få det och gå runt..folk e ganska nöjda med det som finns..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

248 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Tackar för alla svar och tips!

dallelito skrev:
du o din kompis måste ha en sjukt bra idé för att få det och gå runt..folk e ganska nöjda med det som finns..

Jo då, iden är att hacka garaget.org och snå all kodning och sendan starta Stallet.org! lol
Nej då, jo vi hoppas att iden vi har ska holla, det har inget med bilar att göra utan mer vanligt folk:P

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
17 maj 2007
BMW635_Robban skrev:
ännu en porrsida då, såklart, haha wink

haha tongue

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
17 maj 2007
ingen kan konkurera med min wink

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Administratör
11 968 Inlägg
17 maj 2007

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök