4583
Sök

Vad kan tänkas gå sönder på volvo 850 -30 000 mil

177 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
Hejsan, Denna fråga går ju inte svara exakt på men någon mer kunnig än mig kanske vet, Har hittat en volvo 850 Turbo 30 000 mil, turbo bytt vid 29 000. vad kanske tänkas gå härnäst tro, vet inte riktigt vad som är bytt eftersom han inte har svarat på mitt mail. Eller håller något överhuvutaget såhär långt?

// Tack för svar.

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
7 maj 2007
Allting beror helt på hur bilen har blivit sköt! smile. Allting kan funka skitbra på bilen. De behöver inte gå sönder förren om kanske 10 000 mil till?

Allt för den där jävla hatten!

Smålänning
7 887 Inlägg
7 maj 2007
30 000 mil är ingen sträcka för en så ny bil. Är den bara riktigt skött så är det ingen fara alls. Volvos bilar är rätt stabila av sig och brukar hålla bra länge.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

177 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
okey bra tack, får kolla upp det med servicbok och så,

Kettunen
9 maj 2007
Gör som andra sagt. Är den riktigt skött o bra servicar så rullar den minst till 40.000 UTAN PROBLEM!

1 079 Inlägg
9 maj 2007
Kolla när kopplingen byttes senast. runt 9000:- för bytet+material på Volvo,
brukar läcka olja mellan motor och låda, bakre vevaxeltätningen byts i samband med kopplingsbyte
kamremsbyte när gjordes det senast ska göras var 12000mil eller 8år det som kommer först,
om vevhusventilation är rengjord/bytt, om det inte är gjort kan det vara det som kommer som nästa grej.

Lyssna även på lyftarna när du startar bilen kall, tystnar dom inte efter någon minut, vet att en del tystnar inte förrän efter 10minuter i manualen står det i upp till 15min eller nåt sånt, det dyrt att få tyst på dom om man inte står ut med ljudet.

Servicebok är det inte säkert den är stämplad hela vägen till 30 000mil på volvoverkstad men den kan ju vara välskött för det fast den är servad hemma.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
177 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Okey tack alla, Men nu är det så att jag var och kollade på enannan idag. den har gått 22000 mil MEN! -- vid fullt rattutsalg och körde lite så klonkade det från vänster fram, Drivknut kanske? lite klonk i bak med vi körning över gupp, den så var det lite ojla "under" motorn. kan de vara packboxen tro?--  Någon som vet????

Flickspanare
731 Inlägg
17 maj 2007
den börjar dra och ryka olja vid gaspådrag

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Sök