3980
Sök

Vindrutetorkare "hackar" sig fram

bojboj
17 maj 2007
Trådstartare
Hallå.

Jag kör en Vw Polo Gti 00:a

När jag slår på vindrutetorkarna så hackar dom sig fram.
Typ som om det vore torrt på rutan. Detta upphör dock om jag sätter på spolarvätska men återkommer efter någon minut. Torkarbladen är nyligen bytta hade samma problem med dom gamla. Någon som vet vad felet kan vara eller hur man kan åtgärda detta?

Mvh - Bojboj

734 Inlägg
17 maj 2007
Försöka och smörja alla leder till vindrutetorkaren, det funkade iaf på min merca.

315 Inlägg
17 maj 2007
ja smörj upp allt och om det uppstår så är det bara en ny torkarmotor kan  man få tag på skroten men det är inga större pengar man snackar om

Allt eller inget!!!

1 256 Inlägg
17 maj 2007
Fungerar det inte att smörja upp leder etc så kan du prova att:

Tvätta rutan och rengör bladen..

Börja med att avfetta rutan gnugga ordentligt så du får borta "hinnan" sen så tar du vanlig yes  på en fuktig svamp, gärna en disksvamp (använda INTE den gröna sidan) gnugga in det ordentligt sen sköljer du av.. Sen åker du till biltema och köper "RainOff" det är ett medel som stöter bort vatten från rutorna..

Jag provade det på brorsans Volvo, behöver aldrig använda torkarna..
Körde till Köpenhamn i spöregn med Volvon, använde torkarna 2-3 gånger..

Har oxå jämfört, Jag har DITEC's "GLASTEC" på mina rutor runtom på Min Evo IX och biltemas grejer fungerar precis lika bra men håller inte lika länge..
Man får lägga på ett nytt lager efter var 4:e tvätt ungefär.. 

Med Vänliga Hälsningar
/Jonni
Senast redigerat av Jonni (17 maj 2007)

bojboj
18 maj 2007
Trådstartare
Tack ska ni ha gubbar. Jag ska bomba dom med 5-56!!

Jag kör redan med ett sånt medel fast Turtle Wax men vid låga farter så måste man använda torkarna. Trevlig helg!!

Sök