Tänkte höra ang problem med min volvo 740 från 1988. vi har bytt rotor och fördelare men när jag kört ca 1.5 mil så dör bilen och det har blivit hål i roton. Strömmen har då slagit hål i den ist för att gå via axeln. Någon som vart med om att tändspolen fått np knas (kortis?) Och skickar ut för mycket ström?
Vet inte om jag missförstod dig nu. Har rotorn slagit hål i fördelarlocket? Isf kan det vara för lycket glapp i själva fördelaren. Har varit med om det på 240.
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Vet inte om jag missförstod dig nu. Har rotorn slagit hål i fördelarlocket? Isf kan det vara för lycket glapp i själva fördelaren. Har varit med om det på 240.
Strömmn från tändspolen har brännt hål i roton kort å gott sagt.
Vet inte om jag missförstod dig nu. Har rotorn slagit hål i fördelarlocket? Isf kan det vara för lycket glapp i själva fördelaren. Har varit med om det på 240.
Strömmn från tändspolen har brännt hål i roton kort å gott sagt.
Hur har du dragit den slutsatsen? En tändspole ska generera ~20-25 000 Volt. Jag har svårt att se att det helt plötsligt krämar ut såpass mycket mer att det bränner hål i din rotor.
Var någonstans på själva rotorn blir det hål? Kolstiftet i mitten på fördelarlocket ser bra ut?
Vet inte om jag missförstod dig nu. Har rotorn slagit hål i fördelarlocket? Isf kan det vara för lycket glapp i själva fördelaren. Har varit med om det på 240.
Strömmn från tändspolen har brännt hål i roton kort å gott sagt.
Hur har du dragit den slutsatsen? En tändspole ska generera ~20-25 000 Volt. Jag har svårt att se att det helt plötsligt krämar ut såpass mycket mer att det bränner hål i din rotor.
Var någonstans på själva rotorn blir det hål? Kolstiftet i mitten på fördelarlocket ser bra ut?
Roton sitter på fördelaren som sitter bakom motorn mot torpedplåten. Den går 2 mil max sen är de hål i roton. Får ström till fördelaren men inte ut därifrån
Rotorn sitter i fördelaren och snurrar så stiften får gnista i rätt ordning. Är det strömmen som bränner hål eller lossnar rotorn och slår hål? Ring mig när du har tid ska jag se om jag kan hjälpa dig så
Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Strömmn från tändspolen har brännt hål i roton kort å gott sagt.
Hur har du dragit den slutsatsen? En tändspole ska generera ~20-25 000 Volt. Jag har svårt att se att det helt plötsligt krämar ut såpass mycket mer att det bränner hål i din rotor.
Var någonstans på själva rotorn blir det hål? Kolstiftet i mitten på fördelarlocket ser bra ut?
Roton sitter på fördelaren som sitter bakom motorn mot torpedplåten. Den går 2 mil max sen är de hål i roton. Får ström till fördelaren men inte ut därifrån
Lägg gärna upp bild på rotorn och fördelarlocket. Underlättar diagnos
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Fel löst. kolet i mitten av fördelet var kortare än original samt "glappa" så strömmen brände hål i mitten av roton ist för att strömmen skulle gå ut på "axeln. Funkar bra nu.