2850
Sök

Konstigt problem med slutsteg.

3 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Fick tidigare idag nått som iaf jag tycker är ett konstigt fel på mitt slutsteg.
Var ute och körde med bilen då ljudet plötsligt blev lägre, tänkte inte så mycket mer på det tills jag stängde av bilen och gick ur och såg att inte antennen hade åkt ner.
Började då kolla lite och såg då att steget var helt dött. Trodde då att det var nån säkring som gått så plockade bort de 2 som sitter på steget, och vips så åker antennen ner. (tändningn fortfarande av).
När jag slår på tändningen igen (utan att säkringarna sitter i) så startar steget och visar att det är spänning fram men givetvis inget ljud i högtalarna.
Stoppar man sedan i säkringarna igen så slocknar steget igen. hmm

Någon som har nån idé om vad som kan ha hänt med det eller hur man löser det?
För jag håller på att bli helknäpp på det...

Avstängd
329 Inlägg
17 maj 2007
det har ju hänt nått inne i steget.dock kan jag inte hjälpa dig med felet.och troligen kan ingen annan heller.detta bör du lämna in till lagning eller handla nytt.men jag kan rädda dig från att din bil brinner upp genom att be dig koppla ur steget och isolera kabel änderna med eltejp omedelbart.hoppas du redan gjort det.det kostar minnst 500-1000kr att laga kan till och med bli dyrare ber fel och model på steget .har lämnat in själv steg till lagningar dessa har hamnat på 500-700 kr men då har aldrig felet varit som detta utan dom har bara helt dött,

fundera om de värt det.eller köp ett nytt steg.kolla sedan anslutningar och kablar att inget är fel kopplat osv innan du sätter i det nya eller lagade steget.så det inte händer igen.lycka till

Kettunen
17 maj 2007
Tror ditt steg är brännt

3 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
hmm okej...var sånt svar som jag var rätt att jag skulle få sad
bilstylarn: ja, jag har kopplat ur det tongue men nu blir det bara att montera bort det helt då och lämna in det och kolla om det är värt att laga hmm

21 761 Inlägg
18 maj 2007
Gör också som bilstylarn skrev, kolla igenom alla kablar som har med slutsteg och bilstereon att göra. Verkar lite misstänkt att tex antennen åker upp så fort stegets säkringar stoppas i, det borde innebära att det kommer spänning via remotesladden fastän det inte ska göra det.

Eller så tänker jag lite galet.

3 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Kollade alla kablar som jag kunde hitta men kom inte fram till nått var fel där. Så nu har jag skruvat bort steget helt, och även tagit mig tid och skruva isär det.
Blev väl lite förvånad när jag kom in i det, men har antagligen hittat felet eller felen, och det är av någon anledning oxid på flera komponenter, ser ut som att det skulle kunna vara kortis på några ställen, så nu ska det rengöras och hoppas på att inget har gått sänder.

Sök