7438
Sök

problem med steget - USB Twin fan 1200

4 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Har införskaffat USB TWINFAN 1200 tillsammans med USB BI-CROME 1200 lådan och problemet är att nu när allt är inkopplat som det ska så blinkar lampan på steget till och sen slocknar den... förstår inte riktigt vad det kan bero på :S  ström kabeln har kontakt och jorden har kontakt... (annars hade det väl inte ens blinkat till i powerlampan?!) nån som har en anning??

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 maj 2007
vart har du kopplat strömmen nånstans då och även jord den kanske får för lite ström

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 maj 2007
ett tips mät upp spänningen på plus och jord

4 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
ironhead skrev:
vart har du kopplat strömmen nånstans då och även jord den kanske får för lite ström

ström är kopplad direkt på batteriet och gjorden är fäst i en skruv som håller fast blinkerinsatsen bak... men får ta och mäta för att kolla så det funkar...

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 maj 2007
gör så här i stället slipa ett ställe plåtrent borra hål och dra i en plåtskruv då kommer det bli bra tvivlar på att den där lilla skruven till blinkersinsatsen är nå bra att jorda i

21 761 Inlägg
18 maj 2007
Tror jag också, skruven är väl ganska klen och risken är nog att det inte är plåtrent under skruven heller. Brukar kunna sitta färg kvar där sådana skruvar sitter.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 maj 2007
Hej, fästena till bältena bak är väldigt bra jordpunkter, ingen fukt och sitter i en balk...
Skrapa rent mot plåten så har du bra jord...

4 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
hittade en bättre jord punkt och nu funkar det... nu är det nästa problem som jag itne kan lösa... kommer inget ljud :S har kollat så att högtalarsladdarna är ordentligt inkopplade och rca kabeln med... verkar inte finnas någon inställning på sterion som blockerar...

finns det nått jag kan ha missat??

21 761 Inlägg
19 maj 2007
Hur har du kopplat allting?

Driver du vanliga högtalare med stereon och baslådan med slutsteget?

4 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
ja precis sitter ett framsystem som satt i när jag köpte bilen vet inte om det är orginal eller inte men det drivs av sterion.... sedan skall steget driva basarna... steget och kondningen verkar funka som det ska frånsett att det inte kommer något ljud... i manualen står det bara att man ska kolla så att högtalarkablarna sitter i och att högtalarna inte är trasiga vilket inte verkar vara problemet i detta fallet :S

6 851 Inlägg
20 maj 2007
Vad är det för CD du driver allt med? Ibland måste man in i menyn och sätta "igång" RCA.
Gör du inte detta så blir det det problemet du har.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
20 maj 2007
kansek  glömt attt ställa in steget xD de hadde jag första gången jag la in baslådan xD

Sök