BMW e34 518i (IS) motor (Turbo) , stuk..!

BMW e34 518i med en m42 i så blir ju en IS ;) ska lagas rost och byggas turbo på motorn, göra iordning fälgar och få ordning på ljudet, i korta drag :)
  • 67 Följare
  • 30 796 Visningar
  • Uppdaterades senast 8 september 2014
H_landen
10 april 2014 · 227 Inlägg

Firetunez skrev:
Du kan det där med att byta motor vid det här laget haha, men blir nog nice tror jag!
Vill du ha tillbaka fronten förresten? Ska inte använda den, går inte att få bort ramarna hela, nån som smält plast över clipsen.

haha jo börjar lära mig wink

aha kul hmm om du inte känner för o lacka om den ? wink

BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
BMW 518i e28 "My" (1987)
BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
Firetunez
10 april 2014 · 282 Inlägg

H_landen skrev:

Firetunez skrev:
Du kan det där med att byta motor vid det här laget haha, men blir nog nice tror jag!
Vill du ha tillbaka fronten förresten? Ska inte använda den, går inte att få bort ramarna hela, nån som smält plast över clipsen.

haha jo börjar lära mig wink

aha kul hmm om du inte känner för o lacka om den ? wink

Hmm ja det skulle nog kunna funka, ska hämta ut färg imorrn tänkte jag. Beställde för över 2 veckor sen, tog 1 dag att få hem så kanske dags att hämta nu :p

H_landen
10 april 2014 · 227 Inlägg

Firetunez skrev:

H_landen skrev:

Firetunez skrev:
Du kan det där med att byta motor vid det här laget haha, men blir nog nice tror jag!
Vill du ha tillbaka fronten förresten? Ska inte använda den, går inte att få bort ramarna hela, nån som smält plast över clipsen.

haha jo börjar lära mig wink

aha kul hmm om du inte känner för o lacka om den ? wink

Hmm ja det skulle nog kunna funka, ska hämta ut färg imorrn tänkte jag. Beställde för över 2 veckor sen, tog 1 dag att få hem så kanske dags att hämta nu :p

ha gör så! så kan du ju höra av dig om hur du gör smile

BMW 518i e28 "My" (1987)
BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
WobbzGurka
12 augusti 2014 · 725 Inlägg

ser bra ut! hur går de? smile

H_landen
12 augusti 2014 · 227 Inlägg

jadu de går väldigt segt, kanske köra på en liten skriftlig uppdate då? tongue

sedan sist har jag lyckats sälja volvon... och även så lyckades jag med att sätta min tilltänkta sommar bil ( e21an ) i ett vajjerräcke tyvärr , så för pengarna jag fick för volvon som skulle gått till e34an så blev jag tvungen o köpa en ny pendlar bil och då inhandlades den vita e32an smile och i denna veva skulle man även ta studenten så blev o leva ''snålt'' i våras wink så pengarna man hade gick åt till annat

och nu jobbar man o sliter men har inte fått en riktig full lön än så man lever ännu som en fattig studerande tyvärr!

och så byttes nyligen e32an bort på den röda e28an p min sida och den var ju tvungen att få lite kärlek den med så försvann lite pengar där oxå!

men har iaf hunnit börja bygga hjulhus fram och lindat en del av elsystemet
får kirra bilder på de nån dag smile

mvh

BMW 518i e28 "My" (1987)
BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
WobbzGurka
12 augusti 2014 · 725 Inlägg

låter som du haft fullt upp iaf wink!



H_landen skrev:
jadu de går väldigt segt, kanske köra på en liten skriftlig uppdate då? tongue

sedan sist har jag lyckats sälja volvon... och även så lyckades jag med att sätta min tilltänkta sommar bil ( e21an ) i ett vajjerräcke tyvärr , så för pengarna jag fick för volvon som skulle gått till e34an så blev jag tvungen o köpa en ny pendlar bil och då inhandlades den vita e32an smile och i denna veva skulle man även ta studenten så blev o leva ''snålt'' i våras wink så pengarna man hade gick åt till annat

och nu jobbar man o sliter men har inte fått en riktig full lön än så man lever ännu som en fattig studerande tyvärr!

och så byttes nyligen e32an bort på den röda e28an p min sida och den var ju tvungen att få lite kärlek den med så försvann lite pengar där oxå!

men har iaf hunnit börja bygga hjulhus fram och lindat en del av elsystemet
får kirra bilder på de nån dag smile

mvh

H_landen
4 september 2014 · 227 Inlägg

jaha tråkiga nyhet för er följare...

då jag sprang på ett annat projekt som lockade mer så kommer detta att läggas ner tyvärr... hmm

så karossen kommer nu skrotas elr gå vidare till nån annan

men kommer lägga in länk här till det nya projektet när en tråd är skapad !
kan tillägga att det inte är tyskt, men det är lätt och finns bur i.... även RWD! big_smile

BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
BMW 518i e28 "My" (1987)
WobbzGurka
5 september 2014 · 725 Inlägg

H_landen skrev:
jaha tråkiga nyhet för er följare...

då jag sprang på ett annat projekt som lockade mer så kommer detta att läggas ner tyvärr... hmm

så karossen kommer nu skrotas elr gå vidare till nån annan

men kommer lägga in länk här till det nya projektet när en tråd är skapad !
kan tillägga att det inte är tyskt, men det är lätt och finns bur i.... även RWD! big_smile

neeej va synd sad

Wolf_89 Wolf_89
8 september 2014 · 446 Inlägg

Har en fråga till dej. El några smile
Hur mkt jobb är det att montera en M42 i en E34? Vad måste bytas på motorn? El är det bara andra motorfästen som behövs? Gjorde du egna? Har en E36 318is motor liggandes. Och funderar på vad jag ska göra med den.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
H_landen
8 september 2014 · 227 Inlägg

Wolf_89 skrev:
Har en fråga till dej. El några smile
Hur mkt jobb är det att montera en M42 i en E34? Vad måste bytas på motorn? El är det bara andra motorfästen som behövs? Gjorde du egna? Har en E36 318is motor liggandes. Och funderar på vad jag ska göra med den.

motorfästen fick jag ta från e34an m40 och tog även olje pickup + oljetråg från den då e34an har tråget framför framvagnsbalken, resten var plug n play så att säga smile
dock måste grenröret byggas om lite i bakkant då det annars går rätt ner på styrstaget tongue

BMW 525i e34 "Turbo" (1994)
BMW 518i e28 "My" (1987)
BMW 528i e28 "Static . Daily" (1987)
Wolf_89 Wolf_89
9 september 2014 · 446 Inlägg

H_landen skrev:

Wolf_89 skrev:
Har en fråga till dej. El några smile
Hur mkt jobb är det att montera en M42 i en E34? Vad måste bytas på motorn? El är det bara andra motorfästen som behövs? Gjorde du egna? Har en E36 318is motor liggandes. Och funderar på vad jag ska göra med den.

motorfästen fick jag ta från e34an m40 och tog även olje pickup + oljetråg från den då e34an har tråget framför framvagnsbalken, resten var plug n play så att säga smile
dock måste grenröret byggas om lite i bakkant då det annars går rätt ner på styrstaget tongue

Okej. Tackar så mycket. Trodde man skulle behöva bygga om mkt. Då kanske man ska till o leta efter en 518 då.

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang