5167
Sök

alpine CDE-9881R/RB eller pioneer deh-p5900mp

1 231 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
ska köpa någon av desssa två hade jag tänkt mig , vilken föredrar ni ? ?
framsystemet ska drivas med stereon , och i framtiden ska jag förmodligen köpa slutsteg ... som ska driva baslåda och eventuellt framsystem ....

men vilken är bättre av dom två , alpine eller pioneer ? ?

med lem
1 925 Inlägg
18 maj 2007
kör på alpine ! big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 231 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
_fillan_ skrev:
kör på alpine ! big_smile

motivera wink

1 045 Inlägg
18 maj 2007
jag skulle köra på pioneer, gillar deras menyer mer,
sen tyckte jag diskanten vart ricktig skrikig i alpines "mindre" modeller,

Mvh nyberg

1 231 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
sen har ju inte Alpine MOSFET heller , är inte det typ av slusteg eller förstärkare ? ?

kom igen nu alla gorgare , vilken hade ni valt smile

198 Inlägg
19 maj 2007
NMI skrev:
jag skulle köra på pioneer, gillar deras menyer mer,
sen tyckte jag diskanten vart ricktig skrikig i alpines "mindre" modeller,

Mvh nyberg

9881 har högpassfilter smile så det problemet är förbi!

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden

1 231 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
vad innebär högpassfilter ? 

asså är alpine mkt bättre eller ? :S

66 Inlägg
20 maj 2007
Tigerofsweden skrev:

Högpassfilter innebär att du kan filtrera bort basfrekvenserfrån exvis framhögtalarna och bara låta baslådan spela  bas...

Köpte en deh-p5900mp till frugans bil för någon vecka sedan, trevlig spelare... Dock så tycker jag displayen syns dåligt i solljus, man kan dock ändra färgen på displayen så det går att välja en annan färg dagtid, men iom att hon kör vw så vill man ju ha den blå så det matchar, men den syns helt kasst i solljus... Men i övrigt en trevlig spelare...

Skall köpa en till min bil snart också, har kollat på alpinen, bra pris på den på mediamarkt just nu också... Får se om det kanske blir en sån.

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

BMW fantast
1 172 Inlägg
20 maj 2007
hade nog tagit pieoneeren... en polare har den och den e bra.. lägg annars till nån hundring och köp en panasonic cq-c7305n... den är jag skitnöjd med... snygg display... hög och lågpass filter, direkt lågnivå till bas och 1 till fram och en till baksystem... riktigt fin med.. kolla mina bilder...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 231 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
monkeyman skrev:
Tigerofsweden skrev:

Högpassfilter innebär att du kan filtrera bort basfrekvenserfrån exvis framhögtalarna och bara låta baslådan spela  bas...

Köpte en deh-p5900mp till frugans bil för någon vecka sedan, trevlig spelare... Dock så tycker jag displayen syns dåligt i solljus, man kan dock ändra färgen på displayen så det går att välja en annan färg dagtid, men iom att hon kör vw så vill man ju ha den blå så det matchar, men den syns helt kasst i solljus... Men i övrigt en trevlig spelare...

Skall köpa en till min bil snart också, har kollat på alpinen, bra pris på den på mediamarkt just nu också... Får se om det kanske blir en sån.

aaa en polare till mig har oxå den , den är nice o så , har inte hört den spela faktiskt , men asså alla säger ju att alpine ska vara så enormt bra , därför jag tänkte prova ... men blev lite tveksam om det är mkt skillnad utan MOSFET eller inte ....

vad kostar den på mediamarkt da ? vilken modell ?

@AeroMalm
njaa panasonicen gillar jag inte , va inne o kikade på Micro , men inte riktigt min smak o stil faktiskt ! fast jag tror säkert det är en kanon spelare smile

atttans alltså , jag kan inte bestämma mig sad

66 Inlägg
20 maj 2007
Tigerofsweden skrev:
monkeyman skrev:
Tigerofsweden skrev:

aaa en polare till mig har oxå den , den är nice o så , har inte hört den spela faktiskt , men asså alla säger ju att alpine ska vara så enormt bra , därför jag tänkte prova ... men blev lite tveksam om det är mkt skillnad utan MOSFET eller inte ....

vad kostar den på mediamarkt da ? vilken modell ?

@AeroMalm
njaa panasonicen gillar jag inte , va inne o kikade på Micro , men inte riktigt min smak o stil faktiskt ! fast jag tror säkert det är en kanon spelare smile

atttans alltså , jag kan inte bestämma mig sad

Du skall nog inte stirra dig blind på om den har MOSFET eller ej... Tror dom är rätt likvärdiga effektmässigt, skulle tippa runt 4x20W/rms på bägge. (Bägge uppger ju 4x50 W max).

Det är 9881 RB som mediamarkt hade erbjudande på nu, 2190 kr. Dom har även pioneeren för 1990 kr, så prismässigt skiljer ju inte mycket heller...
Tror jag hade köpt alpine idag, mest pga att jag inte gillade displayen riktigt på pioneer.
Senast redigerat av monkeyman (20 maj 2007)

Forum för Toyota Aygo / Peugeot 107 / Citroën C1: http://trillingbilarna.phpbb2.se

1 231 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
men sen har ju bara Alpine 2Bands-EQ oxå ... lite fattigt sad
kanske man inte heller ska bry sig så mkt om ? xD eller ? xD

aa nu såg jag priserna där ... smile
har du köpt den idag eller ska du köpa den ?
Senast redigerat av Tigerofsweden (20 maj 2007)

1 231 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
kan ni tipsa om cd-spelare med Bluetooth ? big_smile

Sök