8018
Sök

relä som automatiskt stänger av sig

Kocken
487 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
hej!
har lite problem med remote kabeln som glappar inne i stereon så jag måste dra nån ny kabel. då hade jag tänkt mig dra en kabel från batteriet till slutstegen, som man slår på via ett relä. men då finns ju alltid risken att man glömmer den på. så jag undrar ifall det finns någon typ av relä som automatiskt stänger av sig. alltså liknande startknappen på datorer, tv m.m. de måste man ju inte stänga av med knappen men man måste alltid starta den med knappen.
nån som förstår vad jag menar och vet var man kan hitta ett sådant relä?

Rörkrökare
575 Inlägg
20 maj 2007
köp ny huvudenhet:D

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

21 761 Inlägg
20 maj 2007
Jag tror inte att det går att få till den funktionen med ett relä. Då är det bättre att låta en knapp styra stegets remote och att knappen får sin spänning via tändlåset, säkringsdosan eller annat som bara har spänning när tändningen är på, annars blir det knepigt.

Kocken
487 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Jag tror inte att det går att få till den funktionen med ett relä. Då är det bättre att låta en knapp styra stegets remote och att knappen får sin spänning via tändlåset, säkringsdosan eller annat som bara har spänning när tändningen är på, annars blir det knepigt.

tack, tror nog att jag gör så, ska bara hitta nått ledigt uttag.

simeboy skrev:
köp ny huvudenhet:D

inte så kul med en hu som egentligen kostar 12 papp
Senast redigerat av Bebbo (20 maj 2007)

21 761 Inlägg
20 maj 2007
Men då kommer du alltså inte att kunna spela med tändningen avslagen, bara så att du tänker på det.

Kocken
487 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Men då kommer du alltså inte att kunna spela med tändningen avslagen, bara så att du tänker på det.

men det kan man ju inte annars heller! om man inte har tvinnat ihop röda och gula kabeln

21 761 Inlägg
20 maj 2007
Det har du rätt i, men jag tänkte bara påminna dig om detta. En del vill ju spela med motorn av och då kopplar de ihop gul och röd kabel.

Sök