En sak som ni kanske inte visste?

Tinoz 10 sec före dig...
20 maj 2007 · 540 Inlägg

om polisen påbörjar en biljakt, ska dom avbryta så fort det är fara för almänheten.
det visste ni säkert....

Men om du som jagad bestämmer dig för att försöka köra ifån polisen.. finns det mer än speed att tänka på..

1. svänger du runt ett hörn stannar bilen och sitter kvar (säkrast att du går ur) kan polisen inte gripa dig för något som du gjort i bilen!
2.var på volvo och pratade med en mekaniker, frågade honom hur polisens bilar var. hur ser motorn ut? det är samma som dom erbjuder vanliga volvo kunder. den största volvo motorn som säljs har polisen..
3.dom trimmar inte själv längra!
4. volvo får inte trimma polisbilar eller vanliga bilar.

n2ne
20 maj 2007 · 26 Inlägg

kan va bra att veta..men det hjälper nog ändå inte, jag har nog ändå förlite motor...hmm

nizze15
20 maj 2007 · 280 Inlägg

Ehh??.... är det kanske bara jag som är konstig... MEN om nu jag skulle se en polis börja blinka bakom mig skulle iaf JAG stanna... inte fan skulle jag försöka köra ifrån dom, allt blir ju bara så mycket värre...

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
Lone Star
20 maj 2007 · 1 231 Inlägg

Stämmer verkligen nummer 1? Tvivlar starkt på det... då skulle man ju i princip kunna göra vad som helst och sen bara hoppa ur när dom inte ser.

Mitt projekt: Evo III
Merclone Leg. Spådam
20 maj 2007 · 816 Inlägg

Nr 1 är ren skitsnack. Då skulle man kunna mörda en person inomhus och sen gå ut och då skulle man gått fri...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
n2ne
20 maj 2007 · 26 Inlägg

kan lägga till att jag inte menade att jag skulle smita om jag KANSKE hade chansen att klara mig... bara idiotiskt..

Senast redigerat av n2ne (20 maj 2007)

zortep
21 maj 2007 · 911 Inlägg

Snackade med polisen förut och de har massa trimmade bilar " dock endast Chip trim " men det är sak samma sa dom ! dom lägger nog ner det för att det egentligen inte gör någon stor skillnad med deras utrustning . har för mig att hon sa att hon typ kom upp till 204km/h ???

en stor del av pengar går till polisbilarna yikes

pic up the phone, wazzzaaa
Lewa Rakapparat
21 maj 2007 · 301 Inlägg

alternativ 1 stämmer dock bara då det är så att du sladdat eller åkt för fort bakom polisen och dom börjat tvärbromsa. (mao då dom egentligen inte har några bevis för vad som hänt annat än sina egna ögon) iaf enligt egen erfarenhet. kom upp bakom polisen på en 50 väg. låg då i ca 150. panikbromsade och in på närmaste avfart och stannade bilen och klev ur. han ut ur bilen innan polisen hunnit vänt. och dom bara glodde och åkte.

Kettunen
21 maj 2007 ·

Då kommer jag ifrån snuten i alla fall tongue

Andreas 940 -utan 940
21 maj 2007 · 1 728 Inlägg

Merclone skrev:
Nr 1 är ren skitsnack. Då skulle man kunna mörda en person inomhus och sen gå ut och då skulle man gått fri...

Det är nog så att de inte kan bevisa vem det var som körde om de hittar bilen parkerad utan förare.

Tinoz 10 sec före dig...
21 maj 2007 · 540 Inlägg

motiveringen till alt. 1 är att föraren till bilen kan ha gått från bilen och personen som sitter bak kanske går ut och ställer sig. dom måste ha ögonkontakt med bilen hela tiden!

jag håller med blinkar det blått bakom stannar man!

Bjork OEM <3
21 maj 2007 · 6 957 Inlägg

Har en farbror som är polis, bilarna är lite småvässade faktiskt, inget häftigt men det
är dom faktiskt.
Så de stämmer inte riktigt där heller smile

O.T:
Det var inbrott här hemma i en stor livsmedelsaffär (börjar på I å slutar på CA lol)
min käre fabror tog upp jakten, som fortsatte på 47:an mot Jönköping...han släppte dom i
240...sen försvann dom...han trodde det var en Audi S8, känd av farbror blå sen
tidigare wink det kanske bevisar att polisens bilar e lite vässade

OEM <3
Germax
21 maj 2007 · 12 086 Inlägg

Jag vet en polisbil, en 04, som är chippad, har portad top och annat avgassystem.
Det roliga är ju inte att polisen kör trimmade bilar, det roliga är ju att det är olagligt, vart ligger moralen i det?

Här i Motala vet jag att snuten prioriterar utrustning framför motor. Dom har ju en budget o gå efter dom med. Nyaste snutbilen är en D5 dessutom.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 maj 2007 · 13 816 Inlägg

n2ne skrev:
kan va bra att veta..men det hjälper nog ändå inte, jag har nog ändå förlite motor...hmm

polarn körde ifrån dom flera gånger med sin e36 316 smile man måste bara våga hålla i

har tack och lov bara behövt losat dom 2gånger båda gångerna gick skapligt bra..

ena gången med en 240dl från 1980 mot en 9-5kombi gick fin fint enda tills jag tog och hoppade lite mycket big_smile klarade mig dock pga idioten inte visade att han var polis ;-)


andra gången var med en gammal 745Gle mot 2olika bilar med 5minuters mellan rum..ena en xc70 andra en v70n  den första losade man plätt lätt men xc70 var inte lätt att bli av med på grus eftersom bilen var så slut att när man tryckte fullt dog den smile
men det gick tillslut efter att dom hoppade sönder sin bil vid några riktigt manliga backkrön smile

och dessa poliser backade inte ur kan jag lova trots att det gick brutalt fort!
även om dom ska backa ur när det börjar bli fara för andra så gör dom sällan det och ljuger gärna lite för inrebefälet för att få jaga på smile

Senast redigerat av Growe (21 maj 2007)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Errol
22 maj 2007 · 320 Inlägg

va väl inga nyheter...!!!

dom kör givetvis med original-maskiner, turbo osv för GARANTIN.

kör du runt ett gathörn (och hinner gå ur bilen) har dom inga bevis för brott mer än 2 polisers iaktagelser (som nog krossar din berättelse i eventuell rättegång) dom kommer nog slita tag i dig hur vårslöst du nu kört ....du lurar knappast dom.
däremot går det alltid efter-konstruera...

xD


finns ingen anledning diskutera ämnet eller ge riktiiga tips/råd här.

ironhead volvoraggare
22 maj 2007 · 4 776 Inlägg

Growe skrev:

n2ne skrev:
kan va bra att veta..men det hjälper nog ändå inte, jag har nog ändå förlite motor...hmm

polarn körde ifrån dom flera gånger med sin e36 316 smile man måste bara våga hålla i

har tack och lov bara behövt losat dom 2gånger båda gångerna gick skapligt bra..

ena gången med en 240dl från 1980 mot en 9-5kombi gick fin fint enda tills jag tog och hoppade lite mycket big_smile klarade mig dock pga idioten inte visade att han var polis ;-)


andra gången var med en gammal 745Gle mot 2olika bilar med 5minuters mellan rum..ena en xc70 andra en v70n  den första losade man plätt lätt men xc70 var inte lätt att bli av med på grus eftersom bilen var så slut att när man tryckte fullt dog den smile
men det gick tillslut efter att dom hoppade sönder sin bil vid några riktigt manliga backkrön smile

och dessa poliser backade inte ur kan jag lova trots att det gick brutalt fort!
även om dom ska backa ur när det börjar bli fara för andra så gör dom sällan det och ljuger gärna lite för inrebefälet för att få jaga på smile

har ni ingen respekt för poliser eller vadå

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang