Nissan 200sx s13 -92 CA18DET bluddrar/misständer går dåligt

StoffeM
2 februari 2012 · 5 Inlägg

Vart är bäst att handla en lmm då? Vad ligger den på ungefär? Vill ju gärna vara hundra på att det är det innan man byter, hört den är ganska dyr..

Skwie
2 februari 2012 · 80 Inlägg

Marcus- skrev:

Skwie skrev:
Tjenare, Jag har fått lite problem med min 200a det är så att den bluddrar/misständer och lever rövare, Jag bytte stift idag och kolla jordningen till tändspolarna den gick bättre efter det men går ändå inte som den ska.
Så någon som kan ha en aning om vad som är fel?

Det som är gjort med bilen är:
Rostfritt 3tum från downpipe,Steg2 chip,Saab 9000ic,dubbla avgaskammar,öppet filter
Den går vettigt till 3000 varv sen börjar den bluddra/misstända tills 4500/5000varv sen går den som den ska upp till varvstopp typ

Hade en identisk 200 med samma setup och exakt samma problem. På min var det luftläckage. Lättast att kolla också. Gick fint på lågt varv då luften går sakta, spelar inte så stor roll att det läcker. Gick rent skit vid 4-5 då lagom luft rör sig. Men gick fint på högvarv då luften rör sig för fort för att småläckage ska ha något att säga till om.

Bara en tanke (:

Kan vara värt att kolla upp , Typ trycktesta tryckrör + insug ? Vart läckte din luft?

BMW E30 S38 (1989)
StoffeM
2 februari 2012 · 5 Inlägg

De hade en nära mig så åker och köper en sådan imorgon, tycker bara det är så jävla konstigt. Hade den nämligen i garaget över helgen och bytte hastighetsmätare.. kommer ut så är det såhär. Återkommer imorgon smile

erminsacictuning
2 februari 2012 · 381 Inlägg

Annars kan du ju bli medlem på NOGS.se. Du kommer garanterat hitta en billig lmm och dom kommer nog hjälpa dig lösa problemet !

Skwie
2 februari 2012 · 80 Inlägg

erminsacictuning skrev:
Annars kan du ju bli medlem på NOGS.se. Du kommer garanterat hitta en billig lmm och dom kommer nog hjälpa dig lösa problemet !

Japp har haft det i tankarna och bli det men har inte blivit av men får ta tag i saken smile

BMW E30 S38 (1989)
StoffeM
3 februari 2012 · 5 Inlägg

Bytte Lmm idag, likadant fortf så nu gav jag upp lite, lämnade över bilen till en verkstad.. får se vad notan hamnar på om dom kan lösa problemet!

l3erG
26 augusti 2012 · 38 Inlägg

StoffeM skrev:
Bytte Lmm idag, likadant fortf så nu gav jag upp lite, lämnade över bilen till en verkstad.. får se vad notan hamnar på om dom kan lösa problemet!

tjena drar kanske upp en gammal tråd nu men har samma problem jag också och undrar ifall du fick svar från verkstaden va det va för fel?
mvh/ Andreas

BMW e30 320 (1988)
Jiar
26 november 2014 · 202 Inlägg

upp igen, nån som vet vad det kan vara?

Volvo 340 (1987)
Mercedes 240D "250D" (1982)
Skwie
1 december 2014 · 80 Inlägg

Tyvärr fick jag aldrig reda på vad det var och bilen såldes

BMW E30 S38 (1989)
Jiar
4 december 2014 · 202 Inlägg

Hej tack för svaren det var 2fel tändningen stog fel, och wgn var stum,

nu går den som en dröm, inväntar första snön hehe

hoppas det hjälper en annan

Volvo 340 (1987)
Mercedes 240D "250D" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang