Volvo 940 hostar

p349freddan
6 december 2014 · 49 Inlägg

HEJ!

har en Volvo 945 92a med 130hk motorn tror de är b230fb smile

bilen och motorn är helt original utifrån vad jag vet.. bilen startar och går som en klocka för de mesta men i bland blir bilen helknäpp och börjar hosta och ha sig, detta sker vid lägre varv (under typ 3000) ibland även högre. de är oavsett om man ligger på jämn gas eller gaspådrag. oberoende på väder. har bytt en hel del och den verkar inte vilja sluta.. sad

de jag bytt är:
Bensin pump/ relä
Bensinfilter
Tändkablar
Tändstift
Rotor och Fördelarlock
Luftfilter
LMM
topplockspackning

så om någon har en aning så är jag öppen för förslag då de är jävligt irriterande smile

Senast redigerat av p349freddan (6 december 2014)

Xuri One Man Clan
6 december 2014 · 4 287 Inlägg

tändslutsteget , har du gjort något med de ?
Impulsgivaren , sitter vid svänghjulet., bytt ?
tändspolen ?

Å jag måste bara fråga, Är de orginal tändkablar som sitter på ?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
p349freddan
6 december 2014 · 49 Inlägg

nej dem grejerna har jag inte kollat och ja allt är sprillans nytt från mekonomen förutom pumpen och lmm

lite av en nybörjare så vet inte vad jag ska göra riktigt nu hmm

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
7 december 2014 · 3 730 Inlägg

Kolla om du har några spännande felkoder.

Sitter kamrem rätt?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Xuri One Man Clan
7 december 2014 · 4 287 Inlägg

p349freddan skrev:
nej dem grejerna har jag inte kollat och ja allt är sprillans nytt från mekonomen förutom pumpen och lmm

lite av en nybörjare så vet inte vad jag ska göra riktigt nu hmm

sprillans  nytt org  för mig är något köpt på volvo dvs typ bosch...
vet många som har fått byta ut hel nya grejer från både biltema å mekonomen å med orginal grejer har de funkat... Japp de är några kronor dyrare men sen byter man de inte varje år heller...

De är i alla fall mitt tips, även om jag inte tror detta är fallet på din kärra nu när den verkar haft samma fel innan du började byta grejer ? dvs dels verkar inte "piratgrejerna" vara sämre än de som satt där å dels har du inte påverkat felet, dvs du har tittat i fel ände så att säga.. Låna tändslutsteg, impulsgivare osv av nån bekant... dom är lätta att skifta å kan inte ta skada av å flyttas mellan bilar

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
p349freddan
7 december 2014 · 49 Inlägg

DiwraZ skrev:
Kolla om du har några spännande felkoder.

Sitter kamrem rätt?

japp den sitter rätt

Xuri skrev:

p349freddan skrev:
nej dem grejerna har jag inte kollat och ja allt är sprillans nytt från mekonomen förutom pumpen och lmm

lite av en nybörjare så vet inte vad jag ska göra riktigt nu hmm

sprillans  nytt org  för mig är något köpt på volvo dvs typ bosch...
vet många som har fått byta ut hel nya grejer från både biltema å mekonomen å med orginal grejer har de funkat... Japp de är några kronor dyrare men sen byter man de inte varje år heller...

De är i alla fall mitt tips, även om jag inte tror detta är fallet på din kärra nu när den verkar haft samma fel innan du började byta grejer ? dvs dels verkar inte "piratgrejerna" vara sämre än de som satt där å dels har du inte påverkat felet, dvs du har tittat i fel ände så att säga.. Låna tändslutsteg, impulsgivare osv av nån bekant... dom är lätta att skifta å kan inte ta skada av å flyttas mellan bilar

de blev lite bättre när jag satte dit de för innan så var de gånger den ens inte ville starta.. kan kolla om jag hitt att låna och pröva de med någon annan smile vet du om de är samma som på 115 hästarn?

Volvo-poweer Om du turbo har, Så kan du ladda bar;)
7 december 2014 · 78 Inlägg

Hej! Byt tempgivaren;)

Volvo S40 "-Raketen-" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang