3155
Sök

Värdefråga: Saab 9000 Aero -91

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
#1
Hejsan vet att de finns mycket saab snubbar här så kommer lite frågor!

Vad kan en saab 9k aero -91 vara värd som gått 27,500 mil. Har lite fel o rost. Men det skall fixas innan. en röd gamla karossen alltså med super aero fälgar.

Det som ska göra på bilen innan är: byta framskärmen lacka den fixa all rost som finns. Sen ska han montera på gula bussningar från speedparts samtidgt som han byter växellådan(gått 15k) sen ska han renovera bak bromsarna och byta drag kroken till en ny renoverad osv sen bessa den givetvis.


Får med en uppsättning super aero 16" på fräsha sommar däck och en uppsättning aero 16" på vinter däck.

Överlag då. är 9000 aero -91 en shysst bil? den har tcs negativt eller posetivt om man ska trimma?

27,500mil är mycket. Men den ägs av en saab snubbe som kör bana med en 9000 och bygger ljud i en 9000 och har bruks 9000 så jag förmodar att han vet hur man tar hand om en bil

Vi har pratat om 22-25

Vad tror ni?

Mvh.


Bmw osv..

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
23 maj 2007
#2
Här för du ett marknadsvärde på bilen men är det trim o styl på den så kan det vara mer http://bilpriser.se/


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
#3
Funkar ej med 91or där. o 92 kom en annan kaross så. sen brukar inte styling o trim öka värdet många fall tvärt om.. om dom itne är extrem vill säga.


Bmw osv..

Örebroare i exil
970 Inlägg
23 maj 2007
#4
UseDubbelTurbo skrev:
Hejsan vet att de finns mycket saab snubbar här så kommer lite frågor!

Vad kan en saab 9k aero -91 vara värd som gått 27,500 mil. Har lite fel o rost. Men det skall fixas innan. en röd gamla karossen alltså med super aero fälgar.

Det som ska göra på bilen innan är: byta framskärmen lacka den fixa all rost som finns. Sen ska han montera på gula bussningar från speedparts samtidgt som han byter växellådan(gått 15k) sen ska han renovera bak bromsarna och byta drag kroken till en ny renoverad osv sen bessa den givetvis.


Får med en uppsättning super aero 16" på fräsha sommar däck och en uppsättning aero 16" på vinter däck.

Överlag då. är 9000 aero -91 en shysst bil? den har tcs negativt eller posetivt om man ska trimma?

27,500mil är mycket. Men den ägs av en saab snubbe som kör bana med en 9000 och bygger ljud i en 9000 och har bruks 9000 så jag förmodar att han vet hur man tar hand om en bil

Vi har pratat om 22-25

Vad tror ni?

Mvh.

Nånstans mellan 20-25. Men inte ett öre mer. Aero -91an är lite speciell just eftersom gamla karossen bara fanns som aero årsmodell 1991. Börjar bli en rätt så ovanlig bil numer, även om det dyker upp nån då och då.

Hej FRA!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
#5
_Kekke_ skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Hejsan vet att de finns mycket saab snubbar här så kommer lite frågor!

Vad kan en saab 9k aero -91 vara värd som gått 27,500 mil. Har lite fel o rost. Men det skall fixas innan. en röd gamla karossen alltså med super aero fälgar.

Det som ska göra på bilen innan är: byta framskärmen lacka den fixa all rost som finns. Sen ska han montera på gula bussningar från speedparts samtidgt som han byter växellådan(gått 15k) sen ska han renovera bak bromsarna och byta drag kroken till en ny renoverad osv sen bessa den givetvis.


Får med en uppsättning super aero 16" på fräsha sommar däck och en uppsättning aero 16" på vinter däck.

Överlag då. är 9000 aero -91 en shysst bil? den har tcs negativt eller posetivt om man ska trimma?

27,500mil är mycket. Men den ägs av en saab snubbe som kör bana med en 9000 och bygger ljud i en 9000 och har bruks 9000 så jag förmodar att han vet hur man tar hand om en bil

Vi har pratat om 22-25

Vad tror ni?

Mvh.

Nånstans mellan 20-25. Men inte ett öre mer. Aero -91an är lite speciell just eftersom gamla karossen bara fanns som aero årsmodell 1991. Börjar bli en rätt så ovanlig bil numer, även om det dyker upp nån då och då.

Ja dom har sin charm. vore kul att ha en o göra tipp topp. men heller inte org. Vet du hur det är med tcs,en (antispinn) om man ska trimma?


Bmw osv..

Örebroare i exil
970 Inlägg
23 maj 2007
#6
Vet att en polare pratade om det där, men jag kan fasen inte komma på vad det var han sa om det. För det går väl inte att koppla ur antispinnsystemet med knapp om jag inte minns fel? Tror du får det bästa svaret på den frågan genom att lägga ut en tråd på http://forum.saabturboclub.com

Hej FRA!

494 Inlägg
23 maj 2007
#7
de är en fin bil. tcs är lite trist om du ska trimma mycket då du inte kan koppla ur den i en handvänding vilket resulterar i kassa starter:P för att bli av med den måste man byta kabelhärva spjällhus o någon data box. jävligt tråkigt. me rent allmänt är tcs rätt ok så länge den fungerar har hört att de brukar bli dyrt om den går sönder.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!


Sök