7456
Sök

hur kopplar man in en cd spelare med sockerbitar

217 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
hur kopplar man in en cd spelare med sockerbitar vilka sladar ska vart?
vilken ska remoten kopplas ihopp med
snälla hjälppp...

217 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
det är en saab 9000 och cd spelaren är en sony

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 maj 2007
bringen_ skrev:
hur kopplar man in en cd spelare med sockerbitar vilka sladar ska vart?
vilken ska remoten kopplas ihopp med
snälla hjälppp...

om du inte hade bott sån jäkla långt i från där jag är nu så hade jag hjälpt dig asså  blå=remote
                            svart=jord
plus vet jag inte men det kan du mäta med en voltmätare

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

11 Inlägg
22 maj 2007
håller fullständigt med gurre2007 sockerbitar har man i kaffet och ingen ananstans. finns orginalkontakten kvar så köp en isokontakt. Är saaben omkring 92 eller äldred borde ison heta pc2-22-4 hoss typ autoleads. I annat fall ska det vara iso direkt det enda du behöver göra är att byta gul och röd på sonyns iso. om du klipper sonyns keblage så fölorar du alla garantier. Men om skadan redan är skedd och du sitter där med massa lösa kablar så är krympslang och lödning bäst och om det inte går så är skarvrör och en påkostad skarvrörstång.det bästa och nu till vad som är vad i kablarnas underbara värld bilens kablar får du mäta dig fram till med hjälp av en multimeter, högtalare är 4ohm villken högtalare det är kollar du med hjälp av att vanligt 1.5 v batteri håll - skrapa på+ på ison är röd tändning+ gul + hella tiden svart - blå remot grön och grön-svart vänster bak lila och lila-svart höger bak vit och vit-svart vänster fram grå och grå-svarthöger fram lycka till

Fri fart för ett fritt folk!
15 190 Inlägg
23 maj 2007
som sagt dit med en iso kontakt vilket som..antingen en adapter eller löder du dit
har du inte hela kontakter på någon sida löd endå dit
så slipper du problem sen

tog mig 20minuter att göra om orginal kontakten i min 740 till iso kontakt
då mätte jag upp alla utgångar på gamla kontakten genom att montera ur dörrhögtalare osv och lödde sen dit kablar me krympslang
när man sen byter stereo nästa gång är man väldigt tacksam att man gjort det ordenkligt
iallfall har jag varit det dom 3gångerna jag redan hunnit byta stereo sedan köpet för mindre än ett år sen smile
Senast redigerat av Growe (23 maj 2007)

Kör fort så hinner inget hända...

Dåre
274 Inlägg
23 maj 2007
Det värsta för mig var att alla gamla orginal sladdar lågg huller om buller där inne & att neonet under fötterna var invevat extremt rörigt i plus & minus . Så det fick bli till att göra det lite halvt bra . orkade inte att dra om det helt även om det skulle behövas ! så nån sockerbit fick det bli

Ät mig

1 585 Inlägg
23 maj 2007
är rätt lätt om du köper en iso kontakt fick också göra så på min 9000 då är det bara att ta dom kontakterna på ison och koppla in med rätt kontakt i socketbiten. Står på ison vart sladdarna går ända som inte brukar stämma är att strömmen är orange istället för röd. men sen är det bara att testa sig fram.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 maj 2007
Hej, med kontaken vänd mot tig så ska:
röd, 30 (konstant ström) sitta ner till vänster
gul, 15 (tändning) sitta nere, till höger om röda
svart/brun, jord, ska sitta över röd...
blå, remote komme jag inte ihåg...

Gäller då hur de ska sitta stiftade i en ISO kontakt...

Är du väldigt intresserad så kan du skicka ett PM så ska jag kolla vilka saabs org. färger är...

Sök