3136
Sök

köpte ett steg som gick sönder, lämnade in det på garantin och det höll 5-6 timmar efter att jag hade fått tillbaka det

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
köpte ett steg i höstas och sen så brann steget och jag lämnade in det på garantin och efter 3 månader fick jag tillbaka det (dom hade fått skickat det till tyskland på lagning, därför det tog lång tid) men iaf så var det i fredags jag fick igen det och i fredags kväll hände exakt samma sak med steget, det brann IGEN... och det har inget med nå kablar eller liknande att göra eftersom jag har kört andra steg på samma kablar utan problem... så hur ska jag göra nu, ska jag lämna in det på garantin en gång till eller ska jag kräva ett annat steg av samma värde om man kan göra så de vill säga??? för det måste ju vara steget som är ett skit steg och jag ångrar att jag köpte det från första början hmm

vet inte om tråden hör hemma i allmänt men jag tänkte att den kanske gör det eftersom det enda jag vill veta är hur jag ska göra och inget om själva steget smile
Senast redigerat av _Glenne_ (22 maj 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

220 Inlägg
22 maj 2007
Såvitt jag vet så kan du inte kräva pengar eller annat steg, utan bara reklamera. dock har du ju 3 års rätt till att reklamera oavsett vad garantin säger.

340 Inlägg
23 maj 2007
lämna in det igen bara. sen är det så att tredje gången man lämnar in det så har man rätt att få nytt istället.

494 Inlägg
23 maj 2007
bara lämna in och vara säker på sin sak att man gjort rätt. min kompis hade ett steg inne tre gånger och de bytte samma sak varje gång fjärde gången fick han ett nytt steg som håller än.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

1 585 Inlägg
23 maj 2007
Mm det är inte allt för kul men det är bara att skicka in det igen. Men jag hade köpt ett nytt steg för man orkar ju inte vänta 3månader varje gång så jag hade köpt ett nytt sen sålt det andra så fort det kommer hem igen.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
ja man får väll lämna in det igen... men det tar ju så lååång tid att få tillbaka det... men men... och jag har ju inte råd att köpa nytt steg heller.. man får väll köpa en mindre steg och köra 6x9orna och 6,5orna på och satsa på finljud istället kanske så länge hehe
Senast redigerat av _Glenne_ (23 maj 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

494 Inlägg
23 maj 2007
kräv ett du får låna ett under tiden. de fick kompisen efter andra gången:P

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

2 123 Inlägg
23 maj 2007
Jag tror nog att det är fel på din koppling av något slag, tror inte du har ordentligt jordpunkt faktiskt. Vissa steg kräver bättre jord än andra, så enkelt är det.
Vart har du jordat ? Är det plåtrent ? Har du mätt spänningen över steget ?
Har du läst instruktionsboken till slutsteget ? Vissa slutsteg ska nämligen jordas i sitt eget chassie också.
MVH Fredrik

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
kan ju vara som du säger att det är fel kablar eller dålig jord eller nått och att dom andra stegen inte behövde lika mkt jord eller nått sånt... men när jag köpte steget så frågade jag om det spelade nån roll vilka kablar jag skulle ha eller om det var nått annat jag skulle tänka på när jag kopplade in det men då sa dom " njae de tror vi väll inte" så då litade jag på dom ju

Sök