6034
Sök

Ingen gnista opel rekord e 2.2 -84

Random Hero
4 047 Inlägg
28 december 2014
Trådstartare
Hej! Har stött på patrull med vinterbilen. Den dog under körning och har aldrig strulat innan. Nu har jag ingen gnista.
Jag har ny fördelare och rotor, fräscha tändkablar, hela säkringar, bra jordfläta. Tändspolen fungerar och jag har spänning på + sidan på spolen.

Bränslepumpsreläet sägs spöka på dessa och jag tror jag vet vilket det är och det klickar när man kör på starten, men ej när jag vrider på tändningen.
Tankar och ideér mottages gärna!

Dog food lid. Backwards

1 798 Inlägg
28 december 2014
Detta reläet krånglade på 2 gamla omega jag hade inte omöjligt de är lika på rekord

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Random Hero
4 047 Inlägg
28 december 2014
Trådstartare
varvräknaren rör sig inte när ja kör på starten heller ska ja tillägga. Tändmodul?

Dog food lid. Backwards

Random Hero
4 047 Inlägg
29 december 2014
Trådstartare
Tändmodulen var dränkt i spolarvätska och hade ärgat rejält. Kan vara bra o veta om de händer någon mer

Dog food lid. Backwards

Evildan
29 december 2014
DusanMandick skrev:
Tändmodulen var dränkt i spolarvätska och hade ärgat rejält. Kan vara bra o veta om de händer någon mer

Opel, till och med spolarvätskebehållaren rostar det hål i. wink

Du får sikta bättre när du fyller på än tidigare ägare gjort.
Kul och för åldern bekväma bilar Rekord, haft några E-Rekorder både 2.0, 2.2 samt 2.3 med den monumentalt snygga motorhuven.

Random Hero
4 047 Inlägg
29 december 2014
Trådstartare
Evildan skrev:
DusanMandick skrev:

Opel, till och med spolarvätskebehållaren rostar det hål i. wink

Du får sikta bättre när du fyller på än tidigare ägare gjort.
Kul och för åldern bekväma bilar Rekord, haft några E-Rekorder både 2.0, 2.2 samt 2.3 med den monumentalt snygga motorhuven.

slangen var faktiskt sprucken precis vid motorn, så hålvanan finns kvar! wink ja den åker man fint i i vintertider! smile den puckeln på huven är svårslagen wink

Dog food lid. Backwards

Sök