8103
Sök

Fråga andgående Emma (ljudbilden)

494 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
fick hem min nya stereo här för någon dag sedan satt och lekte med inställningarna och lyssnade på emma skivan med min hifi galne kompis.

vi kom rätt snabbt fram till att "ljudscenen" där en snubbe går från ena sidan till den andra var jävligt svår att få till.
hur går bedömmningen till sitter domaren på förarplattsen hela tiden lr byter han?
och hur ska man kunna få till center ljudet när lyssnaren är försjuten antingen till höger lr vänster?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
23 maj 2007
Tidskomp.

Nu är inte jag proffs på det. Snarare helt borta när det gäller tidskomp.
Men vilken Stereo har du införskaffat ?

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

494 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
jo men tidskomp är väll för att ljuden ska träffa lyssnaren vid samma tidpunkt. men detta kommer ju inte stämma när/om lyssnare flyttar sig. eller ?

har köpt en alpine 9883R (vart välldigt förvånade över hur mycket bättre ljudet blev trodde alldrig jag skulle höra en skillnad)

6 851 Inlägg
23 maj 2007
Jag är ju ny inom tävlandet. Men dommaren sitter på samma plats hela tiden. Han får heller inte ändra förarstolens position eller nått.
Enkelt förklarat:
Ljudbilden skall vara så att när han (om tan tar den skivan du lyssnat på) pratar i början så skall ljudet kommer från mitten med ett djup(långt bort) i bilden, sedna skall han slutligen stå i mitten "framför" dej i mitten av brädan. Att han sedan flyttar sig från sida till sida är för att fastställa hur bred ljudbild du har.

PS:Vilken klass har du tänkt tävla i?
Senast redigerat av TT-Avant (23 maj 2007)

494 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
jaha okej om han bara sitter på förarplattsen med mina inställningar förstår jag då går de ju att justera inte ljudet trodde att de skulle lyssna från båda sittplatseran.

Tänkte väll prova på entry.

6 851 Inlägg
24 maj 2007
Ok. trevligt med en till i Entry..
Ska du ställa upp i Norrköping 2/6 då?

494 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
hehe aa är de mycket folk som har börjat vara med nu lr?.
njao de vore kul men har en del jobb kvar. är ledig nästa vecka så planen är att göre ett ryck då!

6 851 Inlägg
24 maj 2007
Vogge skrev:
hehe aa är de mycket folk som har börjat vara med nu lr?.
njao de vore kul men har en del jobb kvar. är ledig nästa vecka så planen är att göre ett ryck då!

Njae, inte så många som börjat i Entry tyvärr..
Men om du sätter fart under nästa vecka så hinner du ju klart till nästa helg då det är tävling i Norrköping wink
jag skall förmodligen åka dit och tävla va det tänkt. Så isf. ses vi då..

Sök