Förnya inredningen i bilen, Hur???

Levi GT-Driver
24 maj 2007 · 88 Inlägg

Hej! big_smile

Jag har lite planer på att förnya min inredning i bilen. Kan man lacka om inredningen (dörrar mm.) på ett snyggt sätt, och i så fall hur går man till väga?. Eller är det bara att köpa en annan inredning.

Är tacksam för alla sorters tips och trix för att det ska bli så bra som möjligt.


MVH/ Levi smile

Regards/ LeviST ;)
Mitsubishi 3000GT "TT" (1999)
mir
24 maj 2007 · 336 Inlägg

Lacka paneler funkar! Annars kan man sy om hela inredningen. Min sambo lyckades väldigt bra med min bil.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Levi GT-Driver
24 maj 2007 · 88 Inlägg

mir skrev:
Lacka paneler funkar! Annars kan man sy om hela inredningen. Min sambo lyckades väldigt bra med min bil.

Tack för svaret, men hur funkar det, ska man slipa nått först ellr ska man bara lacka rätt på? och vad förslags färg är bäst?

Regards/ LeviST ;)
Mitsubishi 3000GT "TT" (1999)
mir
25 maj 2007 · 336 Inlägg

Levi skrev:

mir skrev:
Lacka paneler funkar! Annars kan man sy om hela inredningen. Min sambo lyckades väldigt bra med min bil.

Tack för svaret, men hur funkar det, ska man slipa nått först ellr ska man bara lacka rätt på? och vad förslags färg är bäst?

Jag slipade mina paneler med 600 våtslip. Tvättade rent med thinner.
Jag har använt vanlig bilfärg på sprayburk. Sitter kanon.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Levi GT-Driver
25 maj 2007 · 88 Inlägg

mir skrev:

Levi skrev:

mir skrev:
Lacka paneler funkar! Annars kan man sy om hela inredningen. Min sambo lyckades väldigt bra med min bil.

Tack för svaret, men hur funkar det, ska man slipa nått först ellr ska man bara lacka rätt på? och vad förslags färg är bäst?

Jag slipade mina paneler med 600 våtslip. Tvättade rent med thinner.
Jag har använt vanlig bilfärg på sprayburk. Sitter kanon.

Tack så mycket för tipsetbig_smile, nu börjar det jävliga med att plocka ur allt jag ska lacka i bilen. wink

Regards/ LeviST ;)
Mitsubishi 3000GT "TT" (1999)
mstoltz Lackerare
25 maj 2007 · 159 Inlägg

Visst kan man lacka panelerna.
Var bara noga med att lägga en plastprimer efter du slipat och rengjort. detta bara för att lacken skall fästa bättre.

Sprayburkar kan funka, men bästa resultat får du om du använder en lackerings spruta.

Lycka till smile tror det kommer bli jäkligt snyggt!

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/
Levi GT-Driver
26 maj 2007 · 88 Inlägg

mstoltz skrev:
Visst kan man lacka panelerna.
Var bara noga med att lägga en plastprimer efter du slipat och rengjort. detta bara för att lacken skall fästa bättre.

Sprayburkar kan funka, men bästa resultat får du om du använder en lackerings spruta.

Lycka till smile tror det kommer bli jäkligt snyggt!

MVH

A jag hoppas det, tack för rådet. smile

Regards/ LeviST ;)
Mitsubishi 3000GT "TT" (1999)
ToXtreme
26 maj 2007 · 3 627 Inlägg

600 papper låter rätt grovt, men då är det la inte våtslippapper vi snackar va? tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Levi GT-Driver
26 maj 2007 · 88 Inlägg

ToXtreme skrev:
600 papper låter rätt grovt, men då är det la inte våtslippapper vi snackar va? tongue

Japp det stämmer. smile

Regards/ LeviST ;)
Mitsubishi 3000GT "TT" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang