Hög tomgång?

jesperl
22 december 2006 · 13 Inlägg

Har en Vw Golf 3, årsmodell 93, Och har en ovanligt hög tomgång, Har kollat efter läckage av vakum på alla slangar osv men hittar inget. Har även kopplat ur batteriet för att nollställa databoxen men det hjälpte inte dte iheller. Någon som vet något mer man kan testa? Tomgången ligger upp mot 2000 varv =S (Absolut för mycket)

Tack på förhand

/ J
racertomten
12 maj 2007 · 118 Inlägg

tja har samma problem med min... och har prövat olika saker, det hjälpte en stund, har nämligen bytt toppen på min och efter det så funka den perfekt men nu dryga 3 veckor senare så börjar tomgången ligga på 2500-3000 igen , för mycket men om det är nån som hör av sig ang tomgången så hör av dig..! tack

mr_persiano *GULAN*
13 maj 2007 · 647 Inlägg

Har ni testat och byta den blåa givaren på motorn.

Om era bilar är 1.8i så borde den ha denna tempgivaren.

Det brukar vara vanligt fel på dom motorerna.


Detta är från min Golf II men det är i princip samma motor.
Den blåa kontakten som syns sitter i en blå tempgivare.
Den skall ni testa och byta.
http://www.garaget.org/gallery/archive/26419/15950/26419-86593.jpg

racertomten
26 maj 2007 · 118 Inlägg

mr_persiano skrev:
Har ni testat och byta den blåa givaren på motorn.

Om era bilar är 1.8i så borde den ha denna tempgivaren.

Det brukar vara vanligt fel på dom motorerna.


Detta är från min Golf II men det är i princip samma motor.
Den blåa kontakten som syns sitter i en blå tempgivare.
Den skall ni testa och byta.
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -86593.jpg

om man redan har bytt den då?? kosta dryga 300 kr:(

mr_persiano *GULAN*
27 maj 2007 · 647 Inlägg

racertomten skrev:

mr_persiano skrev:
Har ni testat och byta den blåa givaren på motorn.

Om era bilar är 1.8i så borde den ha denna tempgivaren.

Det brukar vara vanligt fel på dom motorerna.


Detta är från min Golf II men det är i princip samma motor.
Den blåa kontakten som syns sitter i en blå tempgivare.
Den skall ni testa och byta.
http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -86593.jpg

om man redan har bytt den då?? kosta dryga 300 kr:(

Förgasarfoten kanske. Den brukar bli sliten och spricka kolla där ifall det är något fel på den.
Testa också att kolla runt Jet-tronicen(vet inte riktigt hur det stavas). Tex kontakterna som sitter runt den. Kan vara att nån kabel har gått önder nånstans. Jag hade en kabel som gått sönder på min.

Annars vet jag inte mer vad det kan vara. Testa och fråga på www.gtiklubben.nu.

Senast redigerat av mr_persiano (27 maj 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang