VW Bora Stance Aggressiv Camber Bugrun 2015

VW Bora 1999 som jag ska förfina, stance, camber och lite billjud samt allmän upp piffning.
  • 49 Följare
  • 34 194 Visningar
  • Projektet avslutat 29 april 2015
bbellman Retarded or just Overjoyed
18 mars 2015 · 353 Inlägg

Monterade en ny slang till vevhusventen idag eftersom den gamla var trasig, märkte på den nya att det inte fanns något uttag för tempgivaren som sitter där. Provade att besikta den igen, åkte till sbp å fick inte ens åka in innan han sa åt mig att ta bort dekalen i framrutan så avbröt besiktningen å åkte till dekra istället, men dom sa samma sak. Tog bort dekalen och åkte in. Avgasvärden är bra mycket bättre än första gången jag testade men fortfarande för dåliga. Åkte till VAG och beställde original vevhusrör med tempgivaren. Någon som vet om den tempgivaren gör någon skillnad för avgasvärden?
Röret kommer på fredag då blir det att montera det sen prova med att spilla i lite e85 i tanken och besikta igen. Funkar inte det så blir det väl att byta lambdasonden... Snacka om mycket pengar för att komma igenom en besiktningen, hade ju hellre gjort något roligare för dom här slantarna...

Skoda Superb "Laurin Klement" (2018)
J3n5
18 mars 2015 · 792 Inlägg

Fifan så surt. Men släng i så du har 30% etanol i tanken. Funkade bra på min gamla audi. Du har inte kollat upp nå felkoder? Tydligen har en av mina lambda sonder gett upp, så passade på att beställa en nu innan besiktning. De är inte så bökiga att byta smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
bbellman Retarded or just Overjoyed
18 mars 2015 · 353 Inlägg

J3n5 skrev:
Fifan så surt. Men släng i så du har 30% etanol i tanken. Funkade bra på min gamla audi. Du har inte kollat upp nå felkoder? Tydligen har en av mina lambda sonder gett upp, så passade på att beställa en nu innan besiktning. De är inte så bökiga att byta smile

Har inte kollat felkoder. Tycker lambdan sitter lite tokigt till, har bara en framför katten å den sitter ganska högt upp och trångt mot torpeden. Men hade lambda uttag i nya katten så skulle kunna förlänga kablarna dit å plugga gamla lambdan. JAjjamen 30% etanol blir de å så nytt försök på fredag håller all tummar som går nu! smile

Skoda Superb "Laurin Klement" (2018)
J3n5
18 mars 2015 · 792 Inlägg

bbellman skrev:

J3n5 skrev:
Fifan så surt. Men släng i så du har 30% etanol i tanken. Funkade bra på min gamla audi. Du har inte kollat upp nå felkoder? Tydligen har en av mina lambda sonder gett upp, så passade på att beställa en nu innan besiktning. De är inte så bökiga att byta smile

Har inte kollat felkoder. Tycker lambdan sitter lite tokigt till, har bara en framför katten å den sitter ganska högt upp och trångt mot torpeden. Men hade lambda uttag i nya katten så skulle kunna förlänga kablarna dit å plugga gamla lambdan. JAjjamen 30% etanol blir de å så nytt försök på fredag håller all tummar som går nu! smile

Lär ju knappast vara mer trångt än med v6an allafall smile Bara ha en polare att fiska ner den nya sonden och ta emot. Kika hur den gamla låg, sitter typ clips där man ska dra den.

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Superb-linkan
18 mars 2015 · 276 Inlägg

Fan va tråkigt!! Då hoppas vi på bättre resultat på fredag!

Stol3n_Identity så äre!
19 mars 2015 · 872 Inlägg

Riktigt tråkigt med bess. Men lycka till på fredag! Jag vill se din bora på vägarna i sommar wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
bbellman Retarded or just Overjoyed
19 mars 2015 · 353 Inlägg

Superb-linkan skrev:
Fan va tråkigt!! Då hoppas vi på bättre resultat på fredag!

SpendeX skrev:
Riktigt tråkigt med bess. Men lycka till på fredag! Jag vill se din bora på vägarna i sommar wink

Tack så mycket! Det vore underbart om den kom igenom!

Skoda Superb "Laurin Klement" (2018)
bbellman Retarded or just Overjoyed
7 april 2015 · 353 Inlägg

Nu var det länge sedan jag uppdaterade här!
Har bytt lambdan på boran och tror att avgasvärden är bra nu, har ej hunnit besikta den.
Men nu till det tråkiga!
Detta projekt kommer ej färdigställas då jag insett att det inte var rätt bil för mig så har nu införskaffat mig ett nytt projekt att pilla lite på i form av en luftkyld VW
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114110/114110-dbdea8d5fe1e79e557c4e77a9ffcc62e.jpg

Denna kommerjag att åka istället och boran kommer att säljas. smile

Skoda Superb "Laurin Klement" (2018)
Stol3n_Identity så äre!
7 april 2015 · 872 Inlägg

Lite tråkigt att du ger upp mk4 träsket, men det kommer säkert blir galet bra med den nya aircooled också! smile hur det än blir jag följer wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Superb-linkan
7 april 2015 · 276 Inlägg

Det där är nice!! Kommer följas smile

bbellman Retarded or just Overjoyed
8 april 2015 · 353 Inlägg

Nu finns det en ny projekttråd om min bubbla istället!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p4198427

Tack alla som följt, hoppas att bubblan också intresserar er och ni kikar in där med!

Skoda Superb "Laurin Klement" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang