Spotify på mobilen i bilen. Surfmängd.

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
11 april 2015 · 1 898 Inlägg

Är tänkt att man ska bli leva i nuet och sätta in en annan stereo i bilen och sen
lyssna på musik med telefonen istället.
Min tanke är då Spotify.

Frågan är då, ni som gör så. Hur flitigt lyssnar ni och hur mycket av
surfen tar Spotify egentligen?
Hur mycket Surfmängd har ni?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Marcus_89 Biltokig elektriker
11 april 2015 · 3 352 Inlägg

Kör bara spotify i mina bilar, det smidigaste som finns smile Laddar du ner alla låtar i mobilen så tar det ingenting, de tär värre om du inte har spellistorna på mobilen och den ska tanka ner allt hela tiden, då suger det data.

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
11 april 2015 · 1 898 Inlägg

Jo så länge fattar jag svängen, men då blir mobiljäveln proppmätt
istället.
Därav så tänkte jag om någon hade uträkningar på hur mycket
data skiten tar på ett "ungefär" (:

Senast redigerat av ExXtr3me (11 april 2015)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
LIVINL0UD
12 april 2015 · 1 582 Inlägg

Här är Tele2's guide på hur mycket du kan använda Spotify online med deras olika datapaket.
Borde vara samma för dom andra operatörerna också smile


5GB
Streama musik, Spotify ca 50 min / dag

20GB
Streama musik, Spotify ca 200 min / dag

50GB
Streama musik, Spotify ca 500 min / dag

Jag har 20G på mitt abonnemang och använder Spotify dagligen och det funkar bra!

Nobrando
12 april 2015 · 214 Inlägg

LIVINL0UD skrev:
Här är Tele2's guide på hur mycket du kan använda Spotify online med deras olika datapaket.
Borde vara samma för dom andra operatörerna också smile


5GB
Streama musik, Spotify ca 50 min / dag

20GB
Streama musik, Spotify ca 200 min / dag

50GB
Streama musik, Spotify ca 500 min / dag

Jag har 20G på mitt abonnemang och använder Spotify dagligen och det funkar bra!

Vilken kvalitet har då dom haft på Spotify när dom räknat ut det där? Jag kör väl 6-12h om dagen med spotify och har för det mesta ingen musik på telefonen. Jag har haft 10GB och det har funkat ypperligt och räckt till väl. Dock kör jag normal kvalitet på streamingen.  (Numera har telia höjt 10GB till 20GB, trevligt!)

BMW 728iA (1999)
Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
LIVINL0UD
12 april 2015 · 1 582 Inlägg

Bra fråga, tog det som stod på deras hemsida men de kanske har räknat på extreme kvalité som man kan ställa in på appen? cool

Nobrando skrev:

LIVINL0UD skrev:
Här är Tele2's guide på hur mycket du kan använda Spotify online med deras olika datapaket.
Borde vara samma för dom andra operatörerna också smile


5GB
Streama musik, Spotify ca 50 min / dag

20GB
Streama musik, Spotify ca 200 min / dag

50GB
Streama musik, Spotify ca 500 min / dag

Jag har 20G på mitt abonnemang och använder Spotify dagligen och det funkar bra!

Vilken kvalitet har då dom haft på Spotify när dom räknat ut det där? Jag kör väl 6-12h om dagen med spotify och har för det mesta ingen musik på telefonen. Jag har haft 10GB och det har funkat ypperligt och räckt till väl. Dock kör jag normal kvalitet på streamingen.  (Numera har telia höjt 10GB till 20GB, trevligt!)

elektronikfreak tummen mitt i handen
29 april 2015 · 159 Inlägg

Jag avvaktar med Spotify tills jag kan få musik i FLAC-format. 320 Kbps MP3 i betalutförande via dator och ännu värre 160 Kbps MP3 i gratisutförande via dator suger verkligen i ljudkvalitet. Att sedan börja diskutera 96 Kbps som mobilvarianten ligger på är som att gå tillbaka på en ljudkvalitet som ligger i nivå med de gamla vaxrullarna i början av 1900-talet.

Vilken bithastighet använder Spotify för streaming?
https://support.spotify.com/se/learn-mo … -streaming

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
Gronwalls
30 april 2015 · 1 808 Inlägg

Jag har 3GB och jag lyssnar på spotify ungefär 5 timmar om dagen (när jag jobbar) och har då aldrig fått slut på GB tongue men jag surfar väl inte skit möe heller så tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
LIVINL0UD
30 april 2015 · 1 582 Inlägg

Offline-listor antar jag smile tvivlar starkt på att dina 3GB räcker till om du lyssnar 5 timmar om dagen online.

Gronwalls skrev:
Jag har 3GB och jag lyssnar på spotify ungefär 5 timmar om dagen (när jag jobbar) och har då aldrig fått slut på GB tongue men jag surfar väl inte skit möe heller så tongue

juhaaan
1 maj 2015 · 619 Inlägg

Känns ju som spotify drar som fan? Jag har min lista på 550 låtar i offline läge, då äre chill big_smile

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Gronwalls
1 maj 2015 · 1 808 Inlägg

LIVINL0UD skrev:
Offline-listor antar jag smile tvivlar starkt på att dina 3GB räcker till om du lyssnar 5 timmar om dagen online.

Gronwalls skrev:
Jag har 3GB och jag lyssnar på spotify ungefär 5 timmar om dagen (när jag jobbar) och har då aldrig fått slut på GB tongue men jag surfar väl inte skit möe heller så tongue

Nää det är det då inte, men hittar jag ett bra band så kanske man lyssnar igenom alla skivor några ggr tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
LIVINL0UD
1 maj 2015 · 1 582 Inlägg

Men hur lyckas du att inte förbruka 3GB data när du använder Spotify 5 timmar om dagen, får inte ihop det big_smile

Gronwalls skrev:

LIVINL0UD skrev:
Offline-listor antar jag smile tvivlar starkt på att dina 3GB räcker till om du lyssnar 5 timmar om dagen online.

Gronwalls skrev:
Jag har 3GB och jag lyssnar på spotify ungefär 5 timmar om dagen (när jag jobbar) och har då aldrig fått slut på GB tongue men jag surfar väl inte skit möe heller så tongue

Nää det är det då inte, men hittar jag ett bra band så kanske man lyssnar igenom alla skivor några ggr tongue

Senast redigerat av LIVINL0UD (1 maj 2015)

Sushikocken Sleeper
5 maj 2015 · 3 084 Inlägg

Spotify har väl en bitrate på 160Kb/s = 0,02 MB/s
0,02*3600 = 72 MB/h
20 arbetsdagar/ mån 5h/dag
5*72*20 = 7,2GB/mån

LIVINL0UD skrev:
Här är Tele2's guide på hur mycket du kan använda Spotify online med deras olika datapaket.
Borde vara samma för dom andra operatörerna också smile


5GB
Streama musik, Spotify ca 50 min / dag

20GB
Streama musik, Spotify ca 200 min / dag

50GB
Streama musik, Spotify ca 500 min / dag

Jag har 20G på mitt abonnemang och använder Spotify dagligen och det funkar bra!

1h/dag i högsta kvalité 320Kb/s  i 32 dagar ger 4608 MB

Senast redigerat av Sushikocken (5 maj 2015)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Teho
14 maj 2015 · 237 Inlägg

Lyssnar väl kanske 1h per dag i bilen, vet ej exakt mängd data som förbrukas.
Har ett 3,5 år gammalt (innan surfbegränsningen kom) abonnemang med helt fri surf i 4G, kommer ha med det ända till graven. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang