Någon här som vet om besiktningen godkänner lagning av avgasrör med ölburk? Undrar också om någon har erfarenhet av att täta avgasrör med kemisk metall?
Någon här som vet om besiktningen godkänner lagning av avgasrör med ölburk? Undrar också om någon har erfarenhet av att täta avgasrör med kemisk metall?
haha va bra de e ju alltid roligt o förgylla någons kväll ;D låter ju bra att det är godkänt då iallafall, men någon som vet om kemisk metall funkar?
Varför ska du laga med en ölburk? Du vet ju inte med säkerhet om det är godkänt då siiimooon skriver "är väl godkänt"!!
/Benny
Eftersom d har jag ju i garaget, och just därför jag frågade för o veta om någon gjort d och fått de godkänt, men nog skulle jag tycka att de måst godkänna de, men man vet ju aldrig
haha va bra de e ju alltid roligt o förgylla någons kväll ;D låter ju bra att det är godkänt då iallafall, men någon som vet om kemisk metall funkar?
Varför ska du laga med en ölburk? Du vet ju inte med säkerhet om det är godkänt då siiimooon skriver "är väl godkänt"!!
/Benny
Eftersom d har jag ju i garaget, och just därför jag frågade för o veta om någon gjort d och fått de godkänt, men nog skulle jag tycka att de måst godkänna de, men man vet ju aldrig
Det kan ju skilja på svenska och finska lagar också.
Kan tänka mig att det faller under epitetet "bristfällig reparation" då en så pass tunn metall inte kommer att hålla någon längre tid. Förr i tiden var burkarna av betydligt tjockare material.
Kan tänka mig att det faller under epitetet "bristfällig reparation" då en så pass tunn metall inte kommer att hålla någon längre tid. Förr i tiden var burkarna av betydligt tjockare material.
Finns en 244a norrut som har lagat sitt avgasrör med en burk ifrån bullens pilsnerkorv.
Det funkar i drygt 100 mil i alla fall när katastrofen är framme på fjällsemestern. Några varv ståltråd och ett par ölburkar räddade oss när avgassystemet gick rakt av mellan första och andra ljuddämparen. Höll hela vägen hem och tills det var dags att montera på ett nytt avgassystem
Nu har jag lappat det men gjorde det med en konservburk istället för ölburk satt fast den med 2 st hålband, påtade också lite avgaspasta under den Det va första burken som skulle lappas, den är ganska liten så funkade bra, och nej det finns ingen katalysator. De blev faktiskt riktigt bra, iallafall änn så länge men man får väll se vad besiktningen säger om det om 2 veckor