4931
Sök

hjälp med försäkring

539 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Har precis köpt en Mercedes CE 300 -89. Är under 25 år, bilen är registrerad på mig.

Kan ni tipsa om en billig försäkringsbolag samt säga vilka belopp anses vara rimliga? Ringde Dina Föräkringar och fick pris på 5.000 om året för trafikförsäkringen, tycker det är en dyyyyyrt:/.

Är intresserad efter trafik / halv försäkring...

Leg. Spådam
816 Inlägg
31 maj 2007
IF har en Prova på som kostar 1200:- för ett halvår (det är också så lång prova på tiden är). Då gäller det helförsäkring med lånebil och the whole shebang. Bra alternativ i ett halvår i alla fall big_smile

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

539 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
menar du att jag kan ha det på min merca i af i ett halvår? Går det?

Leg. Spådam
816 Inlägg
31 maj 2007
Jajjemen. Tog det på min Stratus när jag skaffade den för en tre fyra veckor sen.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

539 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
oj då, men hur ska jag göra, ringa till If och fråga om Prova Försäkring? Jag hittade inget sånt på deras websida... kan du bara ge mig lite tips hur jag ska göra nu?roll

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
har hört negativt om if

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 924 Inlägg
31 maj 2007
Salusansvar och Tennant har lite lägre priser generellt

~ Life is short, have FUN! ~

539 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
9 697 kr/år blir trafikförsäkring hos Tennant yikes

Rakapparat
301 Inlägg
31 maj 2007
Garic skrev:

dom pengarna i trafik försäkring?hmm snälla säg att du skämtar?hmm tom om det vore helförsäkring vore det dyrt för bilen. bara ett par tusen ifrån va min helförsäkring kostar smile

539 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Lewa skrev:
Garic skrev:

dom pengarna i trafik försäkring?hmm snälla säg att du skämtar?hmm tom om det vore helförsäkring vore det dyrt för bilen. bara ett par tusen ifrån va min helförsäkring kostar smile

nepp... slog i all information på deras websida och fick det priset... helt sjukt...
Senast redigerat av Garic (31 maj 2007)

123 Inlägg
31 maj 2007
Dyrt ????
Inte egentligen med tanke på att regeringen verkligen vill slå ut alla som äger ett fordon.
Jag betalade 8000 om året på min första bil, en gammal merca på trafik.

Polarens nyköpta saab ville dom ha 36000!!!!! om året för en helförsäkring, min gamla opel är rysligt dyr men står förvisso på morsan.

Får bli ett slut på dyra försäkringar och dyr bensin tycker jag iaf.
Eller så ställer alla sina bilar på föräldrarna!

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

Utanlem
895 Inlägg
31 maj 2007
sluta klaga!... försäkringsbolagen tror m3 är värsta värstingbilen.. sad

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
Burken skrev:
sluta klaga!... försäkringsbolagen tror m3 är värsta värstingbilen.. sad

det gäller dom flesta bmw-modellerna hade en bmw 528 för ett tag sen det sved som fan i fickan asså trots bara trafik sen har vi en annan sjuk sak också om det är en tjej som har bilen så brukar det bli billigare

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
Garic skrev:
Har precis köpt en Mercedes CE 300 -89. Är under 25 år, bilen är registrerad på mig.

Kan ni tipsa om en billig försäkringsbolag samt säga vilka belopp anses vara rimliga? Ringde Dina Föräkringar och fick pris på 5.000 om året för trafikförsäkringen, tycker det är en dyyyyyrt:/.

Är intresserad efter trafik / halv försäkring...

kolla med trygghansa dom brukar vara billiga

539 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Merclone skrev:
Jajjemen. Tog det på min Stratus när jag skaffade den för en tre fyra veckor sen.

ringde IF nyss... tyvärr får man ha en sån försäkring bara om man köper bil hos en bilfirma... jag köpte min merca privat sad

539 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
ironhead skrev:
kolla med trygghansa dom brukar vara billiga

6200:- per år för trafik försäkringar.... så att just nu ligger Dina Försäkringar i topp med 5.000 om året... nån som har flera förslag?

1 171 Inlägg
31 maj 2007
Jag hittade billigaste försäkringen genom solid AB www.solidab.se. De förmedlar svelands försäkring (som är den billigaste jag hittade för mig och min bil) med 8.33% rabatt första året. trafikförsäkring 0kr självrisk.
Senast redigerat av zoopåse (31 maj 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
31 maj 2007
länsförsäkringar då  fan det är ju ingen värstingmerca du ha du kan ju förhandla lite också när fyller du 25 då

385 Inlägg
31 maj 2007
Testa Motormännen, de brukar vara billiga! Exempelvis skulle en M3 cab kosta drygt 20 000 i helförsäkring/år i Sveland tror jag det var, men hos Motormännen skulle den kosta 9000.
Kan vara värt att ringa o höra ju...

// Mathias.

Sök