Skönaste kommentar från besiktning?

Joopet
28 maj 2007 · 72 Inlägg

"Jag hoppas att du inte har kört den hit" det är nog den bästa jag hört. körde in en gammal rostig opel.

JH
28 maj 2007 · 165 Inlägg

Fick också en rolig nisse som besiktigade min Subaru..
"Fan grabben, jag måste hitta någonting som du ska få ombesiktning på så att det kan gå en månad, Så man får prova den i snön"

Glá som en sol var han när han fick köra också...

Volvo s40 (2000)
Svenss0n
28 maj 2007 · 643 Inlägg

Sandman skrev:
Heh.

Hade också det där med handbromsen. Tog inte alls på vänster sida.
Men hade varken tid, lust eller ork att riva skiten.
Så handbromsen motionerades upp och testades sedan i en brant backe, och på en grusplan.
Blev två raka fina sträck. "Ok. Den tar." tänkte jag.
Rullade in på ombes. Gubben drar i handbromsen och mätaren visar att den tar bra på höger, mindre bra på vänster. Men den tar iaf, den tog inte alls första gången. Tyckte det kan väl vara godkänt, men tog tydligen inte bra nog enligt dem.

"Fan. Har du inte gjort nå'nting!?"
*Gubben går ut, ser sur ut. Går in till kontoret, får papper i handen.*
"Jaja. Du får en månad till då." mummlade han surt och verkade tro att det var därför bilen körts in en gång till.

Åkte förvånat där ifrån, trodde inte man fick en månad till utan körförbud efter att den första var ute.
Men tydligen fick jag lov att köra hela ombes perioden ut eftersom jag körde in en gång till, alltså båda månaderna istället för bara den första.
Jaja.... han vart rätt korthuggen och sur eftersom han antog att jag visste detta tongue

Var bara att se glad ut, fixa felet ordentligt och köra in en månad senare smile

får du ombesiktning första gången så har du 1 månad på dig å fixa. andra gången får du åxå 1 månad. trdeje gången 1 vecka och sen körförbud resterande gånger.

Volvo 850R (1997)
Burnout89 Överladdad!
28 maj 2007 · 530 Inlägg

Besiktade polarens Pegga 605a 2,5l v6.. 

Gick på 5 burkar när vi körde in den. sen gick den bra där innne under mätningar å allt även när han körde den smile

hans komentar när han kom in igen efter körning: "GIck ju bra som fan den här! måste va fin i motorn. 

Vi börja skratta tongue

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
twin_cam Smålänning
28 maj 2007 · 7 877 Inlägg

Ofan, gamla urdubbade vinterdäck. Dom håller jävligt länge att börna på... Jag hade en 240 med urdubbade vinterdäck en gång, å då rasa bakaxeln innan däcken small

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Fernicus Kejsare
28 maj 2007 · 547 Inlägg

Besiktade chefens Opel Ascona -88, och dom stog fan under bilen en kvart och bankade, sen gick hackan genom balken, då tittade han bara på mig. Sen när han provkörde den brast bromsröret, så han kommer in och säger "ehm.. det gick inte så bra det här va"

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Matte_peggan
31 maj 2007 · 349 Inlägg

hehe de va nog när jag skulle besiktiga peggan (lemansen)tongue

"ååh de här va ju riktigt fint gjort, riktigt snyggt stylat!! ..du kommer gå långt om du fortsätter så här stilrent wink "

haha jag bara haha okejs tack tack big_smile

Senast redigerat av Matte_peggan (31 maj 2007)

JUST GOING SIDEWAYS WITH NOTHING BUT TYRE SMOKE LEAVING YOU BEHIND!<3
Mathias Liljenberg, 20år, Bilplåtslagare! :)
Följ projekttråd:BMW 730i e32 -93
BMW 528i e28 "Under construktion" (1986)
BMW 730i E32 "Diplomat cruisaren" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang