4625
Sök

Fan va less man kan bli på försäkringsbolag

1 297 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
HEJ!

Jag har en DVD i i bilen som föll i backen. Olycka - shit happens. Så ringer jag mitt försäkringsbolag för bilen Trygghansa. Förklarar att jag inte haft larm på bilen och tagit ut dvdn varje gång jag lämnat bilen för att inte bli bestulen på den. Smart tycker dom men säger att eftersom den inte var fast monterad i bilen så kan dom inte ta den på försäkringen. dom har helt enkelt inte något som täcker det för att det var ju inte en brand, inbrott etc. Dom säger att det ska gå på hemförsäkringen.

Ringer till Folksam där tjejen har försäkring genom facket. Får höra att hon har allrisk upp till 40 tusen. Great tänker jag. Snackar med en tant och när hon får höra att det är en bil-dvd så säger hon att det ska gå på bilförsäkringen eftersom att det är ett biltillbehöver.

Jävla lack är man nu. Hur fan ska jag kunna få ut något för dvdn när det säger samma sak fast tvärt om. Ingen vill egentligen betala förståss.

mvh

9 108 Inlägg
1 juni 2007
Tror det är hemförsäkringen som ska ta hand om det eftersom den inte satt monterad och det inte handlade om stöld eller så utan en olycka. Snarare regel än undantag att dom sätter sig på tvären när det väl händer något..

Sök