4848
Sök

Körskolafråga

Avstängd
1 266 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Alltså, vafan jag har övningskört sedan jag var 17, är nu 21...... och har alltid kört på ett o samma sett, men nu när jag har börjat på körskola så säger kärringen att jag växlar för mycket, och att jag trycker ner kopplingen i onödan, de sitter fan i ryggmärgen på mig.. kan man bli kuggad på öppkörningen om man använder kopplingen/växlar mycket ? alltså jag växlar i onödan menar hon...en till sak som jag alltid har gort, det är å trampa ner kopplingen inan jag bromsar..men det ska jag tydligen heller inte göra....skit svårt å låta bli ! hur är det igentligen ?mad

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Sleeper
3 084 Inlägg
1 juni 2007
man ska inte trycka ner kopplingen när man bromsar wink
vet inte om dem kuggar dig på att du växlar i onödan men på uppkörningen ska du köra ekonomiskt och miljövänligt så det är nog ett litet "-" i kanten om du gör det
Senast redigerat av Sushikocken (1 juni 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Avstängd
1 266 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
nehepp, men det har jag alltid gort, men de där med växlingen då ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

1 297 Inlägg
1 juni 2007
Du ska växla så att du alltid ligger på 4000 varv+.. om det innebär att du ska ligga på 3an i 110 så får de va så! sen när någon ska om dig så har du alltid kräm på en gång smile

nä skoja bara. vadå växlar för ofta? när växlar du? smile

Sleeper
3 084 Inlägg
1 juni 2007
Strumpan skrev:
Du ska växla så att du alltid ligger på 4000 varv+.. om det innebär att du ska ligga på 3an i 110 så får de va så! sen när någon ska om dig så har du alltid kräm på en gång smile

nä skoja bara. vadå växlar för ofta? när växlar du? smile

och jag växlar aldrig kör alltid  på 1:an å då klagade dem inte på att jag växlade för ofta iaf ;P

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök