Rickylicious Mercedes w114 - Nytt avgassystem på!

Har kommit över en Mercedes 230/6 w114 -74. Inte fin nog att bli en entusiast-originalare, men duger alldeles utmärkt att sänka och glida runt på bilträffar.
  • 233 Följare
  • 185 374 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 augusti 2016
Putteliten
10 september 2015 · 9 078 Inlägg

rickylicious skrev:

TouringJohan skrev:
Följt bilbilderna flitigt på insta wink Vad snittar du i förbrukning ungefär?
Så fort jag har plats att kunna ha en bil stående, lite svårt i centrala Malmö, så ska jag ha mig en W114 Coupé, så jävla mäktiga bilar.

Coupe-modellerna är så jääääkla coola, dock lite svårare att hitta i gott skick sad Lite dålig koll på exakt förbrukning eftersom trippmätaren lever sitt egna liv och snurrar lite när den känner för det haha. Men mellan 1 och 1,5 ungefär beroende på körning. Var senast i Skara cirka 6-7 mil och räknade på Google maps ungefär hur långt jag kört, då låg den runt 1.1

En bra häst kräver mycket foder! wink

rickylicious Webbutvecklare
10 september 2015 · 2 369 Inlägg

Putteliten skrev:

rickylicious skrev:

TouringJohan skrev:
Följt bilbilderna flitigt på insta wink Vad snittar du i förbrukning ungefär?
Så fort jag har plats att kunna ha en bil stående, lite svårt i centrala Malmö, så ska jag ha mig en W114 Coupé, så jävla mäktiga bilar.

Coupe-modellerna är så jääääkla coola, dock lite svårare att hitta i gott skick sad Lite dålig koll på exakt förbrukning eftersom trippmätaren lever sitt egna liv och snurrar lite när den känner för det haha. Men mellan 1 och 1,5 ungefär beroende på körning. Var senast i Skara cirka 6-7 mil och räknade på Google maps ungefär hur långt jag kört, då låg den runt 1.1

En bra häst kräver mycket foder! wink

Det är sant, men en häst som bara äter mycket utan att springa fort, det är ju en rätt lat häst... wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Putteliten
10 september 2015 · 9 078 Inlägg

rickylicious skrev:

Putteliten skrev:

rickylicious skrev:

Coupe-modellerna är så jääääkla coola, dock lite svårare att hitta i gott skick sad Lite dålig koll på exakt förbrukning eftersom trippmätaren lever sitt egna liv och snurrar lite när den känner för det haha. Men mellan 1 och 1,5 ungefär beroende på körning. Var senast i Skara cirka 6-7 mil och räknade på Google maps ungefär hur långt jag kört, då låg den runt 1.1

En bra häst kräver mycket foder! wink

Det är sant, men en häst som bara äter mycket utan att springa fort, det är ju en rätt lat häst... wink

Hehehehe, sant! lol

TouringJohan
10 september 2015 · 38 Inlägg

rickylicious skrev:

Putteliten skrev:

rickylicious skrev:

Coupe-modellerna är så jääääkla coola, dock lite svårare att hitta i gott skick sad Lite dålig koll på exakt förbrukning eftersom trippmätaren lever sitt egna liv och snurrar lite när den känner för det haha. Men mellan 1 och 1,5 ungefär beroende på körning. Var senast i Skara cirka 6-7 mil och räknade på Google maps ungefär hur långt jag kört, då låg den runt 1.1

En bra häst kräver mycket foder! wink

Det är sant, men en häst som bara äter mycket utan att springa fort, det är ju en rätt lat häst... wink

Även lata hästar kan vara mäktiga i rätt framfart wink Det dök upp en guldig coupé för 50' med endast två ägare och 6000 mil för någon vecka sedan... Den försvann på typ tre timmar, hade det inte varit för platsbristen hade jag åkt och handlat den direkt...

Krävs så lite för att göra dem coola också, och man lär ju aldrig ångra sig direkt!

Audi A4 1,8Ts Quattro Avant "snowmobile" (2000)
rickylicious Webbutvecklare
10 september 2015 · 2 369 Inlägg

Nej ångra gör man nog inte i första taget big_smile Min w114 är den bilen jag ägt längst av alla bilar jag haft, lite över 2 år nu. Känns som en bil man aldrig säljer om det inte skulle bli rejält pengar- eller plats-kris big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang