Bränd signaljord?

TTW
10 maj 2010 · 214 Inlägg

Dock har jag det lite jobbigt med inställningarna, mina högtalare i hytten har en tendens att bottna och jag vet inte vad jag ska ändra för att få dom att sluta slå så "hårt" eller sluta vara så "snärtig"

Senast redigerat av Torgny (10 maj 2010)

evilaudio
10 maj 2010 · 16 195 Inlägg

Torgny skrev:
Dock har jag det lite jobbigt med inställningarna, mina högtalare i hytten har en tendens att bottna och jag vet inte vad jag ska ändra för att få dom att sluta slå så "hårt" eller sluta vara så "snärtig"

höj delnings frekvensen på dom.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TTW
10 maj 2010 · 214 Inlägg

evilaudio skrev:

Torgny skrev:
Dock har jag det lite jobbigt med inställningarna, mina högtalare i hytten har en tendens att bottna och jag vet inte vad jag ska ändra för att få dom att sluta slå så "hårt" eller sluta vara så "snärtig"

höj delnings frekvensen på dom.

Exakt vad är delnings frekvensen?

Senast redigerat av Torgny (10 maj 2010)

Frissan
30 september 2010 · 4 693 Inlägg

Upptäckte härom dagen att jag bränt signaljorden (jävla skit också) och tänkte att då är det bara att jorda lågnivån i chassit på HU.
Drig en kabel från en lågnivå jag inte använder. Vart kanon.... i 10 min, sen började det igen. Drog en till kabel, tänkte att den var lite för tunn kanske. Hjälpte inte ett dugg.... Vart irriterad och drog en tredje... Ingen skillnad.

Det tjuter mindre än utan kabeln iaf, men det tjuter fortfarande så det är störande. Det konstiga är att det tjuter inte när jag trycker på paus, det gjode det innan jag drog ny jord till lågnivån. Däremot så låter det inte så fint när jag trycker på paus, det typ smäller till i högtalarna.

Är bilen avständ och jag drar igång stereon så tjuter det lite lågt i typ 30 sek, sen slutar det... Vad är det för fel egentligen?

Har inte råd att köpa ny HU än på ett tag tyvärr...

Booyakasha!
Frissan
30 september 2010 · 4 693 Inlägg

Okej.... Vad är det jag ser då?

Booyakasha!
Frissan
30 september 2010 · 4 693 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Att du har ett trasigt steg också?

Jaha, du menar så sad

Om det är helt, vad visar det för ohm?
Om det är trasigt, vad visar det för ohm då?

Booyakasha!
Frissan
30 september 2010 · 4 693 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Helt = lågt ohmtal
Ev. trasigt =högt/oändligt ohmtal

Hur är jorden till steget? Vet ju redan vad du svarar iofs.

På ett av batterien bak som i sin tur är jordade i bältesfästet med 105mm².

Hur visste du att jag skulle svara det? hmm

Booyakasha!
Frissan
1 oktober 2010 · 4 693 Inlägg

Får vänta till på tisdag innan jag kan mäta tyvärr. Känner ingen med en multimeter sad

Booyakasha!
Frissan
1 oktober 2010 · 4 693 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Inte på din praktikplats heller?

Jo, men jag är inte där förrän på tisdag tongue

Booyakasha!
Frissan
1 oktober 2010 · 4 693 Inlägg

Swedenrockers skrev:
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Batteri-och-Stromforsorjning/Batteri/Digital-multimeter1/

Jag har 16 mil till biltema så jag pallar inte att åka dit. Jag väntar hellre smile
Så bråttom är det inte tongue

Booyakasha!
Toddemannen
14 september 2015 · 664 Inlägg

Gör ett lyft då jag bränt min signaljord...

Skulle bara vilja luska fram hur, steget är jordat på ett bra ställe och fungerat fram till igår ( ca 2-2,5 månad) då jag upptäckte att jag dragit ena högtalarkabeln lite för snabbt och dragit ur den ur en av mina 6,5or när man kört ned rutan.

Tänkte att man skulle fixa det snabbt , så högtalaren skruvades lös , röck tag i högtalarkabeln och kom så klart åt något plåtrent inuti dörren och det poffade till i alla inkopplade högtalare (Stereon var på hmm ) Tänkte bara om man råkar jorda högtalarkablarna kan signaljorden ryka? smile

Går det att jorda RCA kablarna och köra så ett tag eller bör man laga stereon asap?

Senast redigerat av Toddemannen (14 september 2015)

Nausea Avstängd
14 september 2015 · 598 Inlägg

Fungerar ljudet då? Om inte är det kortslutning och billiga steg brukar sakna överlastningsskydd.

Senast redigerat av Nausea (14 september 2015)

Toddemannen
14 september 2015 · 664 Inlägg

Nausea skrev:
Fungerar ljudet då?

Vinande ljudet försvann helt när lågnivån är jordad och inga andra missljud uppstår så ljudet funkar klockers, har inte haft några problem innan jag slant med högtalarkablarna... roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang