7M-GTE 3.0 Supra

Hajpad
19 september 2015 · 26 Inlägg

Hej

Någon som vet om något mer bör göras för att uppnå en relativt driftsäker motor.

Nuläget:
Mira fräst topp, Extraktorgrenrör, 3" avgas med sportkat, fidanza aluminium svänghjul, 6 pucks fjädrad sinter, förstärkt tryckplatta, arp bult, titanium topplocks packning1,4mm, oljekylare, oljeförflyttare, elektrisk kylfläkt, elektrisk vattenpump, lamell diff, rostfritt plenuminsug med fullradie trattar,  Maft pro piggyback, Garret GT 3076, 40mm kylare, 3" intercooler, 60mm HKS wastegate, 50mm dumpventil, screampipe, walbro 450soppapump, 720ccspridare.

Råd å tips uppskattas alltid smile

LocKtar Herr
19 september 2015 · 1 722 Inlägg

Enda svagheten på den motorn ska ju just vara topplockspackningen.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
JoeyJ
28 oktober 2015 · 502 Inlägg

Du behöver nog inte oroa dig för motorn så länge du inte byter till en större turbo, ev kanske man skulle vilja byta till ett bättre sprut för att ha lite bättre koll.

Finns ju de som plockar ut 700hk med original bottendel

Som sagt topplockspackningen och oljesystemet är de svaga länkarna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang