6651
Sök

Köpa & installera dimljus A4B5 -97

3 Inlägg
8 november 2015
Trådstartare
Hej, som rubriken säger så vill jag köpa dimljus till min B5a.

Glor runt lite på ebay hittar lite kits med kablar o hela tjöret men är de någon som råkar veta vart jag kan köpa dimljus och kanske vet lite hur man kopplar dom?

Tipsa gärna med länkar och den kunskapen du kan smile

Mvh

Avstängd
10 388 Inlägg
9 november 2015
Du sa ju ebay?

Köpte mina till "Kermit" där (ebay) för en massa år sedan...lite "sådärbra" passform. Kostade väl 5-600 inkl. frakt då.

Kopplade själv in dessa med ett relä från biltema och originalknapp inne i bilen. Precis som vid inkoppling av ett par extraljus ex.vis, fast istället för att ta styrström från helljuset som vid extraljusinkoppling, så gick ju då styrströmmen från batteriet till originalbrytaren och sen vidare till reläet.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 Inlägg
9 november 2015
Trådstartare
kollat med en på AoS på FB.

Jag har inte facelift och min är 1997. Kan jag fortfarande ha dimljus?

it_mutt skrev:
Du sa ju ebay?

Köpte mina till "Kermit" där (ebay) för en massa år sedan...lite "sådärbra" passform. Kostade väl 5-600 inkl. frakt då.

Kopplade själv in dessa med ett relä från biltema och originalknapp inne i bilen. Precis som vid inkoppling av ett par extraljus ex.vis, fast istället för att ta styrström från helljuset som vid extraljusinkoppling, så gick ju då styrströmmen från batteriet till originalbrytaren och sen vidare till reläet.

Avstängd
10 388 Inlägg
9 november 2015
rlundkvisten skrev:
kollat med en på AoS på FB.

Jag har inte facelift och min är 1997. Kan jag fortfarande ha dimljus?

it_mutt skrev:
Du sa ju ebay?

Min var ju också en 97:a, och det gick alldeles ypperligt smile (mina köptes ju specifikt för "icke facelift" iofs).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök