2207
Sök

Idioter

326 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Jag har precis kommit hem från en 5-dagars resa till havs. Tyvärr mötte jag två Bavaria-båtar, 33 och 38 Cruiser, hemmahamn Norrköping tror jag.
Vad som hände: Jag låg i Risö vik, en ganska välbesökt hamn. Vind NO 6-10m/s, jag låg i ett "U" och hade lagt springlina precis ovanför min ankarlina. Trötter som jag är så sover jag middag Måndag , ungefär 17.00 vaknade jag av skratt och tittade ut, då såg jag 6st som strirrade in i min båt.
2st Bavaria hade lagt sig tvärs min ankarlina, och även flyttat mitt spring för att göra plats åt sig. "Hej, godmorgon".

Jag helt ställd, svarade god eftermiddag.

I morse kokade jag, så gör man bara inte. Frågade om de skulle gå iväg idag, "Ja, 15-30min så åker vi".

Jag frågade om de haft båt länge, sen -74. Sa att man har två kardinalregler till sjöss, 1: ALDRIG flytta någons förtöjning, om inte nöden kräver. 2: Korsa aldrig någons ankarlina.

Fick till svar att jag skulle gå charmkurs i vinter. smile

Var jag oäven, och onödigt ilsk? Hade det varit min mor, så hade de kapat deras linor, allvarlig, så gör man inte. Morsan blev galen,"fram med kniven, NU" Morsan...tongue

Maizer
4 juni 2007
höhö gå en charmkurs höhö

326 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Maizer skrev:
höhö gå en charmkurs höhö

Det där tänker jag inte ens besvara, eller det har ju redan gjort. smile
"Fram med kniven!" smile smile
Senast redigerat av ILarsaI (4 juni 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 juni 2007
hade det vart jag hade jag fan i mig skruvat loss deras propeller eller nått sånt för så som dom gjorde gör man fan inte

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Leg. Spådam
816 Inlägg
4 juni 2007
Jag hade dragit på mig en grodmansdräkt, dykt ner under deras båt/ar och knutit fast en vajer i propellern som jag sen fäste i stortån på folket på båten/arna. Sen hade det bara varit att luta sig bakåt och vänta. Ungefär som att fiska. Fast roligare.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

76 Inlägg
4 juni 2007
Du överdrev verkligen inte, i min mening.  Kan rabla up en massa orsaker till varför att inte göra det och inte en ända för att göra det, och jag kan inte ett dugg om sjöfart eller har aldrig varit till havs mer en 4 gånger i hela mitt 15 åriga liv wink

Surt att det finns sådana kronijon. Men, men... Hoppas du får en bättre sjöresa nesta gång! Och att de som parkerade mitt över din ankarlina går på grund och svälter ihjäl tongue

4 554 Inlägg
4 juni 2007
nej man får inte flytta andras förtöjningar. för det är samma somm att flytta båten vilket är olagligt så de kunde du skickat sjöpolisen på.. du hade helt rätt och va ilsk jag hade nog agerat lika dant. är så sjukt trött på allt inkompetent folk som är på sjön som inte har någon kunskap alls mer än styra ratten och kolla på plottern...

326 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Det som jag reagerar mot, är devisen "Störst går först". Men jösses...

120 Inlägg
4 juni 2007
som sagt.. "Fram med kniven!"... man gör bara inte så >.<  man kan ju för fan fråga först oxå.. om inte så får man la hitta en annan plats >.<

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.

326 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Liy skrev:
som sagt.. "Fram med kniven!"... man gör bara inte så >.<  man kan ju för fan fråga först oxå.. om inte så får man la hitta en annan plats >.<

Det är ju lätt......

9 108 Inlägg
5 juni 2007
Nja, "idioter" duger inte som rubrik. Förstår inte heller vad du är ute efter med tråden, alla är överens om att du agerade rätt wink

Sök