Konstigt fel på spolare Toyota Yaris -05

likor
19 december 2015 · 74 Inlägg

Har tittat på en Toyota Yaris -05  med ett konstigt fel. 

när man spolar spolarvätska fram fungerar det utmärkt och motorn låter men vrider man att den skall spola bak så låter det inget.  Det kommer således inte fram någon spolarvätska.

Någon som varit med om detta eller har någon aning om vad som kan vara fel?

själva torkarna fungerar utmärkt annars.

Senast redigerat av likor (19 december 2015)

it_mutt Avstängd
19 december 2015 · 10 388 Inlägg

likor skrev:
Har tittat på en Toyota Yaris -05  med ett konstigt fel. 

när man spolar fram spolarvätska fram fungerar det utmärkt och motorn låter men vrider man att den skall spola bak så låter det inget.  Det kommer således ingen spolarvätska fram.

Någon som varit med om detta eller har någon aning om vad som kan vara fel?

Torkarna fungerar utmärkt annars.

Ehm...say what now?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
likor
19 december 2015 · 74 Inlägg

it_mutt skrev:

likor skrev:
Har tittat på en Toyota Yaris -05  med ett konstigt fel. 

när man spolar fram spolarvätska fram fungerar det utmärkt och motorn låter men vrider man att den skall spola bak så låter det inget.  Det kommer således ingen spolarvätska fram.

Någon som varit med om detta eller har någon aning om vad som kan vara fel?

Torkarna fungerar utmärkt annars.

Ehm...say what now?

Jag insåg nu hur konstigt inlägget såg ut

Evildan
19 december 2015 ·

Trasig bakre spolarmotor?
Koppla loss kontakten och mät om du har någon spänning fram när du vrider på vredet för bakre spolning.

Flyttar även din tråd då den inte handlar om motorteknik, även om spolarmotorn är en motor. wink

likor
19 december 2015 · 74 Inlägg

Evildan skrev:
Trasig bakre spolarmotor?
Koppla loss kontakten och mät om du har någon spänning fram när du vrider på vredet för bakre spolning.

Flyttar även din tråd då den inte handlar om motorteknik, även om spolarmotorn är en motor. wink

Okej.  Vilken kontakt menar du att jag skall koppla loss??

Evildan
19 december 2015 ·

likor skrev:

Evildan skrev:
Trasig bakre spolarmotor?
Koppla loss kontakten och mät om du har någon spänning fram när du vrider på vredet för bakre spolning.

Flyttar även din tråd då den inte handlar om motorteknik, även om spolarmotorn är en motor. wink

Okej.  Vilken kontakt menar du att jag skall koppla loss??

Den på spolarmotorn.
Jag antar att du har kikat så att det inte är en säkring som gått?
Kommer inte ihåg på rak arm vilken säkring det är och vad mer som är kopplat till den då det är så sällan jag plockar med el på Toyotor och Yaris i synnerhet.

likor
19 december 2015 · 74 Inlägg

Evildan skrev:

likor skrev:

Evildan skrev:
Trasig bakre spolarmotor?
Koppla loss kontakten och mät om du har någon spänning fram när du vrider på vredet för bakre spolning.

Flyttar även din tråd då den inte handlar om motorteknik, även om spolarmotorn är en motor. wink

Okej.  Vilken kontakt menar du att jag skall koppla loss??

Den på spolarmotorn.
Jag antar att du har kikat så att det inte är en säkring som gått?
Kommer inte ihåg på rak arm vilken säkring det är och vad mer som är kopplat till den då det är så sällan jag plockar med el på Toyotor och Yaris i synnerhet.

Ja ingen säkring som gått.  om jag mäter spänningen och ser att det finns ström till den  vad kan man utesluta då för någonting?

Evildan
19 december 2015 ·

likor skrev:

Evildan skrev:

likor skrev:

Okej.  Vilken kontakt menar du att jag skall koppla loss??

Den på spolarmotorn.
Jag antar att du har kikat så att det inte är en säkring som gått?
Kommer inte ihåg på rak arm vilken säkring det är och vad mer som är kopplat till den då det är så sällan jag plockar med el på Toyotor och Yaris i synnerhet.

Ja ingen säkring som gått.  om jag mäter spänningen och ser att det finns ström till den  vad kan man utesluta då för någonting?

Allt utom spochlarmotorn. Jag antar även att det inte har frusit för dig.
Har du inte någon spänning fram kan det vara kabelbrott, fel i vredet på spaken eller något annat.

likor
19 december 2015 · 74 Inlägg

Okej. Nej det har inte frusit. varit så ända sen den inhandlades. skall kolla det där imorgon tack för hjälpen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang